Kalibrering av sub (svs sb-12+)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av sub (svs sb-12+)

Jeg har nettopp komplimentert anlegget mitt (Denon 2807, Lyngdorf SDA 2175, B&W 683, 685 og HTM 61) med en SVS sub (sb-12 plus), og følgelig siden jeg er en nybegynner når det kommer til subwoofer kalibrering har jeg en del spørsmål. Jeg har kjøpt meg en Radioshack analog SPL og har lastet ned Sinus-toner fra nettet, og har en del spørsmål ang. bruken av disse.

Til film har jeg satt Denon'en til å kun sende LFE til sub. Til musikk har jeg satt Denon til Sub: LFE + Main. Høyttalerene står foreløpig på Large (683 og HTM61). Crossover på sub er satt til 80Hz

1. Når man kalibrerer fra cd med sinus-toner måler man kun sub eller måler man sub + fronter? Tenker i utgangspunktet å bruke sub'en til både film og musikk, blir det da viktig å kalibrere sub + fronter sammen for å unngå utfasing?

2. Jeg ønsker i utgangspunktet å fortsette å ha frontene på LARGE, vil dette vanskeliggjøre kalibreringen eller er det gunstig å sette dem på SMALL, og i såfall hvorfor?

3. Hvor lineær bør bass-kurven være? Tenker da på avvik i dB (topper, bunner) som kan være akseptable, snakker vi da om 2-4 dB området eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Jeg har nettopp komplimentert anlegget mitt (Denon 2807, Lyngdorf SDA 2175, B&W 683, 685 og HTM 61) med en SVS sub (sb-12 plus), og følgelig siden jeg er en nybegynner når det kommer til subwoofer kalibrering har jeg en del spørsmål. Jeg har kjøpt meg en Radioshack analog SPL og har lastet ned Sinus-toner fra nettet, og har en del spørsmål ang. bruken av disse.