Hvilke tweak har du? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Ja, faktisk er det akkurat sånn. Gir jeg forsterkeren en liten dunk med fingertuppen vugger den litt frem og tilbake, men stabiliserer seg fort. Under avspilling, selv på helt ekstreme lydtrykk er bevegelsene knapt synlige.

Satt forresten nettopp føttene under cd-spilleren, og det var laaaangt enklere å plassere. Kan ha noe med at cd-spilleren bare veier 9 kilo, mens effektforsterkeren veier noe meget nært 30...
    Tror dere disse hadde fungert positivt hvis de ble plassert under en htpc som står i benk i stua? Lyden jeg hører fra denne blir nemlig borte hvis jeg løfter den vekk fra racket, og en spike/ball løsning ville vel kunne være ideell da?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, meget mulig, men det finnes ingen fasit for hvilke tweaks som fungerer på forskjellige komponenter, hvis de har noen positiv effekt i det hele tatt, så det må du nesten finne ut av på egenhånd.

Men tilbake til topic, og seneste tweak for min del er kablene til senterhøyttaleren. Bi-amper RC-7 med en Rotel RB960bx.
    Bruker Nordost Dreamcaster til basselementene og Nordost CinemaFlex2 til diskanthornet. Tweakt var å bruke dobbel sett kabler som jeg har tvinnet rundt hverandre til hornet, og joda, langt mindre støy i hornet er resultatet

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget god forklaring på bruk av tweaks, men necroth har så rett, her forteller vi om våre tweaks.

Tror faktisk jeg merker litt forskjell med Valhalla spikes motpartene! :-D

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare rapporter litt mer vedrørende Daruma-føttene jeg driver og tester. Har hatt den under cd-spilleren i noen dager nå, og her er forskjellen fra de originale gummi-føttene meget merkbar. De skarpeste artefaktene til hornene i RF-7 glattes over uten av dynamikken er skadelidende, men bassen her den store åpenbaringen. Bassen graver plutselig dypere enn noensinne, og overflødiggjør i stor grad subwooferen, men det feteste er detaljeringen.

I tester av cd-spillere poengeterer testerne ofte hvordan de beste avspillerne roer ned mellom anslagene, og det gjør plutslig cd-spilleren min også. Vel, i langt større grad ihvertfall, samtidig som det plutslig er enda flere, dypere og tyngre trommeslag på velkjent musikk.

Så ja, de koster en tusenlapp, og mange vil sikkert si det er tull å bruke på tweaking av en enkelt komponent. Vel, plassert under f.eks. forforsterkeren min ville det vært det, men cd-spilleren min oppfører seg nå som en langt dyrere spiller, dynamisk sett, og slikt koster langt mer enn en tusenlapp...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •