Tips/hjelp til å justere PB-12+ (diy)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips/hjelp til å justere PB-12+ (diy)

Har laget meg en SVS PB-12+ diy, og har såvidt fått lyttet litt til den http://avforum.no/forum/diy-do-yours...s-replica.html. Har desverre ingen form for lydtrykksmåler til disposisjon, så jeg lurer egentlig på om noen kan gi meg noen raske tips.

Får desverre ikke gjort så mye med plasseringen, da den står i et rom på ca 10kvadrat for tiden. Den er nå plassert venstre i front. Alle høytalere er satt til "small" og crossover er satt til 80hz.

Forsterkeren som brukes er en O-Audio Bash 500W (O Audio - 500W BASH Subwoofer Amplifier) med en god del justeringsmuligheter som ikke jeg har satt meg helt inn i. Leste litt hva som sto om hvert "hjul", men desverre så er ikke min tekniske engelsk innen dette temaet den beste.

Bør jeg tette mange bassporter f.eks? Hva skal "subsonic-filter" stå på? Film er hovedtema.

Noen "kalibrerings-toner" som kan anbefales når man ikke har måler?
    Takker på forhånd for alle tips

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Leste gjennom byggetråden din , strøkent arbeid:-D, men 10 m2 ??? Deter vel det jeg vil kalle overkill deluxe. Kjenner ikke forsterkeren du bruker men subsonicfilter bør vel settes i on posisjon ( det beskytter mot uønsket lavfrekvent lyd .
    Prøv og feil med et et smil
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei
    Leste gjennom byggetråden din , strøkent arbeid:-D, men 10 m2 ??? Deter vel det jeg vil kalle overkill deluxe. Kjenner ikke forsterkeren du bruker men subsonicfilter bør vel settes i on posisjon ( det beskytter mot uønsket lavfrekvent lyd .
    Prøv og feil med et et smil
    gubben
    Rommet er nok ikke det største og "beste" for denne, men desverre det eneste rommet som er "tilgjengelig" for tiden. Føler dog det ikke er noe overkill slik som den spiller nå :-|

Subsonicfilteret kan jeg svitsje mellom 25hz, 20hz, 16hz og 12hz.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •