Instillinger på KEF PSW 2500 - SUBWOOFER

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Instillinger på KEF PSW 2500 - SUBWOOFER

Hei! Sliter litt med å finne de riktige innstillingene på subwooferen min...

Crossover frequency, Subwooferen min tar for seg frekvensområdet: 40-140 Hz.
    Under film, sliter jeg med å finne den perfekte innstillingen! Har utforsket litt, og funnet ut at 40-140 Hz blir for mye, det er jo kult for de som elsker SICK mye bass, men når man kommer litt videre og ønsker en bedre filmopplevelse blir det bare for mye bass.

Har prøvd meg fram, og ved 40-100 Hz er det sånn at jeg skvetter, og når det først er bass, så er bassen så sinnsyk at du bare sitter å gliser.

Jeg føler at frekvensområdet 40-100 Hz matcher nesten perfekt, men i noen scener der det normalt ville vært bass, er den ikke der! Som om bass-frekvensen ligger på 102 Hz etc i det området, noen som har tips om optimale Frekvensområder for film? Eller er det sånn at man MÅ bare endre frekvensområdet fra film til film?

Kan Phase adjust påvirke dette? Etter som jeg har forstått: NEI, Phase adjust forskyver eller forsinker bassen; Har jeg forstått riktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hei! Sliter litt med å finne de riktige innstillingene på subwooferen min...

Crossover frequency, Subwooferen min tar for seg frekvensområdet: 40-140 Hz.
    Under film, sliter jeg med å finne den perfekte innstillingen! Har utforsket litt, og funnet ut at 40-140 Hz blir for mye, det er jo kult for de som elsker SICK mye bass, men når man kommer litt videre og ønsker en bedre filmopplevelse blir det bare for mye bass.

Har prøvd meg fram, og ved 40-100 Hz er det sånn at jeg skvetter, og når det først er bass, så er bassen så sinnsyk at du bare sitter å gliser.

Jeg føler at frekvensområdet 40-100 Hz matcher nesten perfekt, men i noen scener der det normalt ville vært bass, er den ikke der! Som om bass-frekvensen ligger på 102 Hz etc i det området, noen som har tips om optimale Frekvensområder for film? Eller er det sånn at man MÅ bare endre frekvensområdet fra film til film?
    Setter du delfrekvensen på 100hz vil jo frontene dine ta bassen fra 100hz og opp. Så du skal ikke miste noe informasjon...(?)

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Kan Phase adjust påvirke dette? Etter som jeg har forstått: NEI, Phase adjust forskyver eller forsinker bassen; Har jeg forstått riktig?
    Du har forstått rett;-)

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker auto oppsett på receiveren eller? Regner med at delefrekvens da skal stå på max og volum på medium på sub. (Sjekk manual). Da har du ett utgangspunkt, videre vil jeg tro du har mulighet for å gå inn å korrigere manuelt etterpå.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister ikke noe informasjon, men frontene kan jo ikke lage den bassen subwooferen lager ikke sant, derfor blir det ikke den sinnsyke bassen der det skal være; SVÆRT få tilfeller, men det skjer!

Skal prøve meg litt fram, takk for hjelpa

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •