Samsung M86/M87 kalibreringstråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 85
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan legge til at de tidligere omtalte skyggene nå er borte hos meg. Alt tyder på at det var Movie Plus-buggen som har vært omtalt på diverse forumer (Movie Plus skrur seg på ved endring av bildekilde, selv om den står som av inne i settings. Løsning: Skru Movie Plus på, og deretter av igjen.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Har prøvd innstillingene dine og det ble ikke så galt, men opplever enkelte ganger fortsatt en gjennomsiktig skygge av personer som beveger. Har du opplevd noe lignende?
    Jepp, men stort sett bare på NRK, som sender med dårligere signaler enn alle andre (ifølge en kar jeg kjenner hos Get). Har også sett det en gang eller to på Criminal Minds på TV2. Når det leveres skikkelige signaler, så er ikke dette tilstede i det heletatt.
    Jeg har en teori om at dette skyldes oppskaleringsproblemer på dårlig signal. Ellers burde både fotball og Roadracing (som jeg sitter og ser på nå) vært usebart.
    Ja, og så har jeg slått av movie plus og alle andre bildestøttehjulsfunksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe tilsvarende DVE som man kan laste ned ? F.eks en hd film man kan spille på xboxen..?

Jeg syns forøvrig bildekvaliten på min er ganske bra, men hvis det kan bli enda bedre så hadde jo det vært bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halloien...

lurte på om noen ville dele sine instillinger for bruk med Canal digital kabel-tv(digital box).. har prøvd instillingene som ene brukeren over her postet, og bildet mitt ble bedre, men føler jeg ikke har helt optimalt bilde enda... når jeg ser vanlige tv-serier(som that 70s show osv), så føles det som om jeg ser på såpeopera(håndholdt kamera-feeling)

på forhånd takk

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan IKKE kopiere andre sine innstillinger, selv med samme kilde, lysforhold etc. Innstillingene er helt individuelle, og dere vil med stor sannsynlighet gjøre bildet dårligere ved å kopiere andre.

Dersom man ikke har skikkelig kalibreringsutstyr bør dere heller ikke røre noen av hvitbalanse innstillingene. Uten måleutstyr er det HELT håpløst, selv med et trenet øye.

Resten av justeringene kan settes vha. øyet og DVE el.likn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MONSTER HDTV calibration wizard+++

halla.
    fikk ENDELIG hjem min 40M86 i går, etter nesten 4 ukers venting.
    Smekka den opp på veggen og koblet til antenne, dreambox og dvd.
    SKUFFA!! (har kun hatt en råtten billedrørstv fra før)
    Jeg var jo forberedt på at en full hd tv ville være kresen på signalet, men trodde det mest ville gjelde vanlig sendinger over bakkenettet. Regnet med at parabolsignalet fra dreamboxen ville være bra. Er det feil å forvente det? har tuneren koblet til tvn med scart. Dette var med helt ukalibrert tv.
    Kjørte MONSTER sin kalibrerings dvd(jeg fikk den med fra selgeren fordi det tok så lang tid med tvn) og etterpå ble det nok litt bedre. Noen som har erfaring med denne kalibrerings dvd'n? Vil jeg få en forbedring med DigitalVideoEssentials? Det virket jo litt VEL enkelt å sette opp tvn med monster sin, ingen intrikate mønstre eller prøvebilder og sånn.
    Hvis tvn er satt opp korrekt skal jeg vel få et akseptabelt bilde på de fleste parabol kanalene? ser at det er stooor variasjon på kvaliten mellom ulike kanaler, men hvis jeg setter meg litt lengre unna enn jeg pleide blir iallefall de beste ganske bra.
    har lest de fleste innleggene om kalibrering og ser at samme innstillinger ikke trenger å fungere til forskjellige personer. MEN, er det noen innstillinger jeg absolutt BØR slå AV, eller noen jeg MÅ ha PÅ? er som sagt fersk på LCD fronten. Blir svært takknemlig for assistanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1arh
    halla.
    Jeg var jo forberedt på at en full hd tv ville være kresen på signalet, men trodde det mest ville gjelde vanlig sendinger over bakkenettet. Regnet med at parabolsignalet fra dreamboxen ville være bra. Er det feil å forvente det? har tuneren koblet til tvn med scart. Dette var med helt ukalibrert tv.
    Kjørte MONSTER sin kalibrerings dvd(jeg fikk den med fra selgeren fordi det tok så lang tid med tvn) og etterpå ble det nok litt bedre. Noen som har erfaring med denne kalibrerings dvd'n? Vil jeg få en forbedring med DigitalVideoEssentials? Det virket jo litt VEL enkelt å sette opp tvn med monster sin, ingen intrikate mønstre eller prøvebilder og sånn.
    Hvis tvn er satt opp korrekt skal jeg vel få et akseptabelt bilde på de fleste parabol kanalene? ser at det er stooor variasjon på kvaliten mellom ulike kanaler, men hvis jeg setter meg litt lengre unna enn jeg pleide blir iallefall de beste ganske bra.
    har lest de fleste innleggene om kalibrering og ser at samme innstillinger ikke trenger å fungere til forskjellige personer. MEN, er det noen innstillinger jeg absolutt BØR slå AV, eller noen jeg MÅ ha PÅ? er som sagt fersk på LCD fronten. Blir svært takknemlig for assistanse.
    Hvis du ikke har digitaltuner (jeg har kabeltv, og GetBox feks) blir det dårlige bilder. med digitaltuner er iallefall bildet på min M87 40" veldig bra til å være PAL-bilder. Jeg har slått av absolutt alle "hjelpe"-programmer, men ellers ikke kalibrert. (har satt bildetype til standard, men det teller ikke som kalibrering).
    Kvalitetsforskjell vil du uansett få, ettersom de forskjellige kanalene kjører med forskjellig bildekvalitet og støynivå. NRK er en versting i så måte.

Jeg sitter med en liten følelse av at du har forventet HD-kvalitet fra analogsignaler, og det får du ikke. prøv å kjør en kvalitetsDVD fra en god DVDspiller, så ser du litt mer av hva du kan få fra TV'n. Eller enda bedre, om du har mulighet til å spille av AVI/Xvid/divx, så kan du laste ned HD-materiale fra nettet og teste. Har prøvd bla Prison Break i 720p, og det er sinnsykt tøft, og M87 klarer dette bedre enn de andre LCD-tv'ne jeg har testet.
    lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forventet ikke akkurat hd kvalitet, men..

takk for svaret.
    jeg forventet vel ikke akkurat gull fra gråstein, som vel blir hd kvalitet fra analoge signaler, men trodde oppriktig jeg skulle få litt bedre bilder enn jeg har oppnådd hittil ja.
    dreamboxen er da en digital mottaker vel? eller?

skal sjekke hvordan det blir med hd filmer fra nettet, men blir det ikke litt av det samme det oxo? blir jo ikke hd så lenge jeg spiller dem av i en vanlig dvd spiller? (EDIT: ahh, du mente vel direkte fra PC'n?) skal oxo skifte ut dvd spilleren til noe bedre etterhvert, vurderer sterkt den denon 1930. vil nok merke forskjell i forhold til min eltax dvd opptaker. :-)

men den beste tingen for forbedring av bildet ville kanskje være å kjøpe en ny hjemmekinoforsterker med innebygd deinterlacer? slipper iallefall litt av kabelsalaten jeg har nå da, blir bare en hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1arh
    halla.
    Jeg var jo forberedt på at en full hd tv ville være kresen på signalet, men trodde det mest ville gjelde vanlig sendinger over bakkenettet. Regnet med at parabolsignalet fra dreamboxen ville være bra. Er det feil å forvente det? har tuneren koblet til tvn med scart.
    Du har vel vært inne i menyen på Dreamboxen og satt utsignal til RGB? Da vi fikk oss ny tv var bildet heller ikke all verden med til dels blafrende farger, men det er STOR forskjell mellom normalinnstillingen som antagelig er kompositt og RGB. I tillegg lønner det seg å spandere noen hundrelapper på en god scart kabel.

Det er forskjell på en dårlig tv og en avslørende tv, og jeg tipper Samsungen avslører feil langt lettere enn en gammel billedrørstv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen kalibrerings-innstillinger for 40m86 gjort av nettstedet hdtvtest. Nå er det jo ikke gitt at dette vil fungere for alle, så det er kanskje en idé å skrive ned originalverdiene før man prøver :

Samsung LE40M86BD Settings

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny og bedre scart kabel skal det bli. har kun en sånn svart simpel sak nå.
    veggstativet mitt er så smalt, bygger bare 3cm, at selve scart ledningen, eller vinkelen på den tar borti veggen og gjør at jeg ikke får tvn helt flatt på veggen. :-(

så en lengre oppe i tråden som mente at tvn ble bedre av seg selv i løpet av noen timers bruk.
    andre som mener det samme? er faktisk enig, men det er mulig det bare er øyne og hjernen som blir mer vant til denne skjermen da.

hva med kabling fra dvd spiller? hdmi har jeg dessverre ikke, men det skal vel bli bedre med sånn kabel med en leder for hver farge(husker ikke ha det heter)
    enn med scart? eller ruler scarten?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke komponent er så veldig mye bedre enn scart gitt at man bruker RGB signal over scart, men komponent kan gi mulighet for oppskalering i DVD spilleren gitt at den har mulighet for det, og det er mulig DVD'en skalerer bedre enn tv'en gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt M86 i en måned nå og vet ikke helt om jeg er fornøyd eller ikke.
    Får tv`n gode signal som fra dvd eller hd-kilder fra 720p og oppover synes jeg den er nesten perfekt. Fra Dreamboks(digital gjennom parabol) er jeg skuffet.

Vil si meg enig i mye av det som blir sagt her. Grønnskjær er irriterende. Vises i mørke sener i enkelte filmer. Tv`n viser altfor mye rødt. Har sett hele Star Wars sagaen om igjen og mange detaljer er knallrøde som jeg aldri har sett før. Når det er sagt så ble jeg og utrolig imponert over kvaliteten på resten. Jeg har en billig, dårlig og gammel dvd spiller, men det spiller visst ingen rolle. Bildet blir fantastisk i alle 6 filmene. Som sagt, det som jeg vil utsette på er rødfargen.

Fotballkamper er en katastrofe. Det er jo film og fotball denne tv`n blir brukt mest til, men jeg vet ikke om jeg tør og ta med folk hjem for å se fotballkamper. Har kun sett fotball fra Tv2 og Tv2sport. Spesielt kampene til Aafk på Color Line stadion er forferdelig. Linjene blafrer. Blir neste sjøsyk. Det samme gjelder reklameplakater. Dette vises og på gresskamper. Spurte Hifi-klubben om hjelp, og de sa jeg kunne prøve og skru av 100Hz. Vet ikke helt hvor jeg gjør det. Noen som har tips??

Jeg fikk låne en kalibreringsdings med Hifi-klubben. Et kamera som festes på skjermen og kobles i datamaskinen og en dvd. Trodde dette skulle hjelpe meg og stille inn de riktige fargene og kontrasten osv. Det gjor den og, men ikke så mye at jeg er fornøyd. Noe annet jeg kan gjøre/slå av??

Det gjennomgående er at tv`n er fantastisk hvis den mates med bilder av god kvalitet, mens den er middles på digitale signal fra en parabol på vanlige kanaler fra Tv2, nrk, tvnorge osv.

Vi har en Panasonic 42 plasma til 23000 på jobb og den er mye mye bedre på vanlig parabolsignal

Tror faktisk jeg hadde levert inn tv`n om jeg kunne gjort det.

Hadde blitt velig glad om noen kunne forklart hvordan jeg skrur av de forskjellige hjelpefunksjonene

En annen liten ting: tv`n lager en durelyd av og til. Spesielt når jeg har i hdmi fra datamaskinen, men og fra scart via dreamboksen. Hvorfor gjør den det?? Noen som har peiling?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kystvakta
    Jeg har hatt M86 i en måned nå og vet ikke helt om jeg er fornøyd eller ikke.
    Får tv`n gode signal som fra dvd eller hd-kilder fra 720p og oppover synes jeg den er nesten perfekt. Fra Dreamboks(digital gjennom parabol) er jeg skuffet.

Vil si meg enig i mye av det som blir sagt her. Grønnskjær er irriterende. Vises i mørke sener i enkelte filmer. Tv`n viser altfor mye rødt. Har sett hele Star Wars sagaen om igjen og mange detaljer er knallrøde som jeg aldri har sett før. Når det er sagt så ble jeg og utrolig imponert over kvaliteten på resten. Jeg har en billig, dårlig og gammel dvd spiller, men det spiller visst ingen rolle. Bildet blir fantastisk i alle 6 filmene. Som sagt, det som jeg vil utsette på er rødfargen.

Fotballkamper er en katastrofe. Det er jo film og fotball denne tv`n blir brukt mest til, men jeg vet ikke om jeg tør og ta med folk hjem for å se fotballkamper. Har kun sett fotball fra Tv2 og Tv2sport. Spesielt kampene til Aafk på Color Line stadion er forferdelig. Linjene blafrer. Blir neste sjøsyk. Det samme gjelder reklameplakater. Dette vises og på gresskamper. Spurte Hifi-klubben om hjelp, og de sa jeg kunne prøve og skru av 100Hz. Vet ikke helt hvor jeg gjør det. Noen som har tips??

Jeg fikk låne en kalibreringsdings med Hifi-klubben. Et kamera som festes på skjermen og kobles i datamaskinen og en dvd. Trodde dette skulle hjelpe meg og stille inn de riktige fargene og kontrasten osv. Det gjor den og, men ikke så mye at jeg er fornøyd. Noe annet jeg kan gjøre/slå av??

Det gjennomgående er at tv`n er fantastisk hvis den mates med bilder av god kvalitet, mens den er middles på digitale signal fra en parabol på vanlige kanaler fra Tv2, nrk, tvnorge osv.

Vi har en Panasonic 42 plasma til 23000 på jobb og den er mye mye bedre på vanlig parabolsignal

Tror faktisk jeg hadde levert inn tv`n om jeg kunne gjort det.

Hadde blitt velig glad om noen kunne forklart hvordan jeg skrur av de forskjellige hjelpefunksjonene

En annen liten ting: tv`n lager en durelyd av og til. Spesielt når jeg har i hdmi fra datamaskinen, men og fra scart via dreamboksen. Hvorfor gjør den det?? Noen som har peiling?

Takker for svar
    Har du prøvd innstillingene til hdtvtest ? (link lenger oppe)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan IKKE kopiere andre sine innstillinger, selv med samme kilde, lysforhold etc. Innstillingene er helt individuelle, og dere vil med stor sannsynlighet gjøre bildet dårligere ved å kopiere andre.

Dersom man ikke har skikkelig kalibreringsutstyr bør dere heller ikke røre noen av hvitbalanse innstillingene. Uten måleutstyr er det HELT håpløst, selv med et trenet øye.

Resten av justeringene kan settes vha. øyet og DVE el.likn.
    Dere kan gjerne prøve andre sin innstillinger, men sjangsen er stor for at resultatet blir dårligere enn uygangspunktet. Man kan like godt bare justere verdiene helt på måfå.
    Det er en SpyderTV kalibreringspakke vil jeg tro. Dersom du ikke ble fornøyd etter å ha brukt den, vil du neppe bli fornøyd i det heletatt.
    Hva er det største problemet? For mye farger? For lite detaljer? .........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd andre innstillinger enn de jeg har funnet frem selv eller de SpyderTv har kommet med.

SpyderTv heter det ja Bildet ble bedre etter jeg kalibrerte tv`n med dette utstyret. Uten tvil. Men det vises for mye rødt og jeg tror ikke det går an å skru det ned. De på Hifi-klubben sa det sammen. At tv`n viste en voldsom rødfarge. Virkere som dette er oe man må leve med.
    Det er ikke generelt farger, skarphet osv videre som er problemet. Det er tv`n sin evne til å godta signal. Når jeg nå sitter og ser på God Morgen Norge på Tv2 så ser jeg bølger som beveger seg nedover skjermen. De vises best i stillebilder som er lyse.

Filmer som jeg har "lastet" ned fungerte ok i min gamle crt-tv. Pakket ned til 700mb. Nå er det umulig og se de filmene.

Og så plager det med fotballkamper meg. Disse tingene tror ikke jeg all verdens innstilling av farge, skarphet osv videre kan hjelpe meg med. Det er nok tv`n og dens hjelpesystemer som står bak.

Derfor...igjen...er det noen som vet hvordan jeg slår av 100Hz?
    Og gjerne andre hjelpemidler tv`n bruker som kan være lurt å slå av?

Tusen takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går fint å få tonet ned rødfargen, du må bare inn i service menyen folk har fått eksperter til å kalibrere tvene sine, ISF folk... Imaging Science

da blir det glimrende, men litt synd at du er nødt til å bruke 2-4k for dette, for en tv som er dyr allerede. eller, egentlig er opptil 20k billig i lcd tv verdenen, men fortsatt mye penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Kystvakta]Derfor...igjen...er det noen som vet hvordan jeg slår av 100Hz?
    Og gjerne andre hjelpemidler tv`n bruker som kan være lurt å slå av?

(jeg får F... ikke til å sitere fra andre skikkelig)

100HZ blir verre å slå av, all den tid tv'n kun har 50hz!
    JEG er 99% sikker på at det kun var forrige M modell som hadde 100hz.
    Ser ut på New URL som at det kun er 32" utgaven som har 100hz nå.

er faktisk inne på tanken om å bytte den inn i en annen modell jeg også. har bare hatt den i 5 dager og kan fortsatt reklamere på den etter kjøpsloven.
    Med de tv signalene jeg har fra dreamboksen(paraboltuneren) leverer ikke M86'en min tilfredsstillende bilde etter min mening.
    Vil jeg kanskje få bedre bilde med f.eks R utgaven? Den har jo lavere oppløsning, og vil sikkert ikke være like kresen på signalene?

kystvakta: Det med fotball kampene.. har du prøvd å slå av movieplus funksjonen? jeg så på csi på tirsdag, og da måtte jeg slå av den funksjonen. den er mye omtalt lenger oppe i tråden også mener jeg. med den på var det som å se på Doom eller andre 3d spill. Fikk en helt rar 3d følelse når folk gikk i korridorene. vet ikke om det er samme problemet på fotball kamper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som enkelte her er svært misfornøyde med denne TV'en. Jeg ble voldsomt imponert da jeg koblet min eldre Denon 1910 med DVI og skalerte til 720p. Det ble helt vanvittig bra bilde.

Ellers har jeg så dårlige antennesignaler (analoge) at bildet ble en skam i forhold til min gamle QPVision 32" HD05. Lurer på å skaffe meg en digital dekoder til høsten når RiksTV kommer med sin digitale løsning. TV'en har også en tendens til å bli veldig "blodig" når jeg prøver litt forskjellige innstillinger. Dette gjelder spesielt på analoge TV signaler. DVD blir veldig bra.

PC innstillingene sliter jeg litt med, men jeg skal prøve denne DVE kalibrerings plata. Hvordan funker den egentlig? Vil den bare stille inn for DVD, eller hele TV generelt? Og kan jeg bruke den på PC'en sin DVD siden PC'en er koblet til TV? Noen andre tips til hva jeg burde gjøre med PC innstillingene? Har et 7900GTO koblet til via DVI -> HDMI

Takk for svar

ps: HDTVtest sine kalibrerings "tips" fungerte heller dårlig hos meg. Synes bildet ble blast og med lite liv. Men så har jeg ikke samme kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Virker som enkelte her er svært misfornøyde med denne TV'en. Jeg ble voldsomt imponert da jeg koblet min eldre Denon 1910 med DVI og skalerte til 720p. Det ble helt vanvittig bra bilde.

Ellers har jeg så dårlige antennesignaler (analoge) at bildet ble en skam i forhold til min gamle QPVision 32" HD05. Lurer på å skaffe meg en digital dekoder til høsten når RiksTV kommer med sin digitale løsning. TV'en har også en tendens til å bli veldig "blodig" når jeg prøver litt forskjellige innstillinger. Dette gjelder spesielt på analoge TV signaler. DVD blir veldig bra.

PC innstillingene sliter jeg litt med, men jeg skal prøve denne DVE kalibrerings plata. Hvordan funker den egentlig? Vil den bare stille inn for DVD, eller hele TV generelt? Og kan jeg bruke den på PC'en sin DVD siden PC'en er koblet til TV? Noen andre tips til hva jeg burde gjøre med PC innstillingene? Har et 7900GTO koblet til via DVI -> HDMI

Takk for svar

ps: HDTVtest sine kalibrerings "tips" fungerte heller dårlig hos meg. Synes bildet ble blast og med lite liv. Men så har jeg ikke samme kilder.
    jeg ble litt skuffet og hadde nok forventet litt bedre bilde over parabol ja. ble nå litt bedre etter at jeg fikk tak i en bedre scartkabel, men den må være rimelig kresen på signalene ja.
    på dvd synes jeg bildet blir bra, og det er med jalla komponentkabler. fikk tak i bra komponentkabler i går og har ikke rukket å prøve den enda.

jeg antar at når du bruker dve plata, så stiller du inn tvn optimalt til akkurat den signalkilden du spiller den av på. ikke sikkert at bildet blir optimalt hvis du kalibrerer tvn med en dvd spiller og så ser filmer med en annen senere.
    men vil nå tro at det vil bli bedre på tv signaler også om du kalibrerer den for dvd?

jeg har også forsøkt andre sine innstillinger og kommet fram til at bildet blir litt blasst og kjedelig. det er godt mulig at det er sånn det SKAL være, men tvn leverer jo så fine farger at det vil være synd å ikke bruke dem! ;-Þ

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •