Behringer Ultracurve Pro DEQ2496 - tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg lurer på å kjøpe din Baldrick, men lurer på et par ting. PEQ'en? hvilke frekvenser kan man velge der? stilles de manuelt? altså kan jeg velge mange mellom 20 og 40, eller er det faste pungter? jeg skal kun bruke den dual mono til sub kalibrering. om ikke noe annet skulle dukke opp så kjører jeg analogt inn.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat min ser ut til å være solgt, men ta kontakt om ett par dager Magnar dersom det skulle være aktuelt så kan jeg gi deg sikkert svar

Når det gjelder PEQ kan en velger både senterfrekvens og steilhet. Dvs en velger ønsket senterfrekvens, deretter hvor bratt kurve en ønsker fra den gitte frekvens og deretter hvor mye en ønsker å øke/dempe. En kan på den måten f.eks. lage en tilnærmet "ELF" kurve dersom en ønsker det. Dette gjøres ved å sette senterfrekvens til f.eks. 50 hz, lage en passende steilhet slik at en når topp ved 20hz, og deretter demper signalet slik at en får en relativt kraftig økning ved 20hz og avtagende mot 50 hz. Deler en da ved 50 hz har en en tilnærmet ELF EQ

Jeg velger å heller gå for store suber som naturlig går ned til 20hz uten EQ, derfor jeg har lagt ut både Behringer og subene mine for salg

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for komme tilbake til deg da ja

Jeg kunne hatt aldri så store subber jeg (men trenger ikke noe mere for øyeblikket da, koser meg enda), men jeg har en skikkelig "party-pukkel" rundt 40hz som jeg ønsker å dempe og få kontroll på, dessuten har ikke bash forsterkerene mine justebar fase, kun bryter for 0-180, så denne kan nok få litt mere kontroll på dette.
    Subben (12.2) i signaturen min er ikke i bruk nå, bare villedende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt meg DEQ2496 og Behringer mcn8000 mic, og drevet å testet litt med sonoene.

Er mikrofon/DEC ferdig kalibrert?

Har sjekket i oppsettet at følsomhet på mic er korrekt i Dec, men kan jeg da stole på spl måleren på Dec'en?
    Er den korrekt i alle frekvenser eller må det korrigeres som på Radioshacken under 80hz?

Hehe, spilte Sting idag, 20hz versjonen, vibrerte littegranne for å si det mildt, men målte da 112,5 db i sweetspot, hadde vel litt mer å gi men ikke mye tror jeg..(begynte å "blåse" litt..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet meg DEQ2496 for 1500 spenn på finn.no.
    Jeg koblet den opp først med analog inn og digital ut til DAC. Etter måling med REW så fikk jeg oversikt på hva som måtte korrigeres.
    Det var blant annet en 12 DB peak ved 50 HZ og en 7 Db peak ved 120 Db. Det var sef. en god del mere som måtte justeres.
    Lyden var ikke veldig bra heller, med masse rommmlebass og udefinert mellomtone.
    Jeg endte opp med en kurve som ligger ca. +/- 3 Db ift. ønsket kurve. jeg liker en liten heving i fra 200 HZ og nedover for å få skikkelig trøkk i bassen.

Lytteintrykket: Bassen var stram og fin, men lyden ellers var som en dårlig MP3 låt. MEN så koblet jeg digital inn. Wow! Det ble drit bra. Jeg er ikke i stand til å detektere noen forskjell kvalitetsmessig om DEQen er koblet til eller ikke. Nå spiller all musikk kjempebra. Bassen trykker skikkelig og er kontant, men er på ingen måte svulstig. Mellomtonen har blitt løftet mange hakk, og diskanten er massasje for øregangen. Før kunne den være litt hard.
    Anlegget høres plutselig ut som om det er dobbelt så dyrt. Jeg kan ikke fatte hvilken oppgradering som ikke koste skjorta, som kan slå en DEQ2496.

Newcomer Noordbyn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte å bruke denne sammen med PC til ett anlegg jeg har i en hjemmebar. Får deq2496 til uka tenker jeg.
    Men da anlegget er større PA med det meste xlr, er det mulighet for digital inn på deq2496 og xlr ut til delefilter, eller må jeg bruke jack-xlr inn på deq2496?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •