Behringer Ultracurve Pro DEQ2496 - tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Fint å få det bekreftet en gang til, har lest det samme på et par andre forum. Takk skal du ha.
    Har du noen linker til dette?
    Antok selv også at jeg måtte ha en ekstern DAC mellom denne og forsterkeren, men dersom DACen i denne holder mål slipper jeg jo det!
    Har en Cambridge 640C, så ikke noe high end her i gården uansett. Er fornøyd DACen i denne, så om AK4393 er tilsvarende er det jo gull (Sitter to Wolfson WM8740 i Cambridgen)!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warwick
    Har du noen linker til dette?
    Antok selv også at jeg måtte ha en ekstern DAC mellom denne og forsterkeren, men dersom DACen i denne holder mål slipper jeg jo det!
    Har en Cambridge 640C, så ikke noe high end her i gården uansett. Er fornøyd DACen i denne, så om AK4393 er tilsvarende er det jo gull (Sitter to Wolfson WM8740 i Cambridgen)!
    Har ikke noen linker. Men før jeg kjøpte den trålet jeg diverse forum og leste at mange ble imponert over dacen i Behringeren - vel og merke til prisen.

Kjenner ikke Cambridgen din - du får teste. Fortell gjerne om dine intrykk her i tråden

Edit: Fant et par intressante linker i mine "favoritter" :

Behringer DEQ2496 room correction first impressions - pink fish media

Klipsch Forums - Behringer DEQ2496 Ultracurve Pro Equalizer

Suggested target curves and setup techniques for the Behringer Ultracurve digtal

Her har du litt å lese
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har lekt meg litt med denne DEQ`en nå de siste dagene:-)
    Har bla. annet vært innpå WIDTH, hvor man har mulighet til å justere størrelsen på lydbildet! Utrolig morsomt:-D
    Kjøpte den brukt, så den har flere innstillninger lagred på seg som var moro å hente frem:-) Har ikke fått testet den sammen med mikrofonen enda. Men la inn bestilling på kabel til mikrofonen i går. Så håper den dukker opp i løpet av uka.
    Ellers så har den jo også delay. Men når jeg skal stille på det justerer den begge kanaler samtidig. Noen som vet hvordan man kan ta 1 og 1 av gangen?
    Har jo ikke behov for noe delay nå som jeg kjører den på front høyttalerene. Men den skal brukes til noen suber. Og da vil delay være erstatter for phase justering. Dermed må jeg ha mulighet for separat justering av venstre å høyre kanal...
    Skal fortsette å kose meg med denne! Har mange innstillninger jeg enda ikke har fått sett på:-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Har lekt meg litt med denne DEQ`en nå de siste dagene:-)
    Har bla. annet vært innpå WIDTH, hvor man har mulighet til å justere størrelsen på lydbildet! Utrolig morsomt:-D
    Kjøpte den brukt, så den har flere innstillninger lagred på seg som var moro å hente frem:-) Har ikke fått testet den sammen med mikrofonen enda. Men la inn bestilling på kabel til mikrofonen i går. Så håper den dukker opp i løpet av uka.
    Ellers så har den jo også delay. Men når jeg skal stille på det justerer den begge kanaler samtidig. Noen som vet hvordan man kan ta 1 og 1 av gangen?
    Har jo ikke behov for noe delay nå som jeg kjører den på front høyttalerene. Men den skal brukes til noen suber. Og da vil delay være erstatter for phase justering. Dermed må jeg ha mulighet for separat justering av venstre å høyre kanal...
    Skal fortsette å kose meg med denne! Har mange innstillninger jeg enda ikke har fått sett på:-D
    Gratulerer med ny dings. Har desverre ikke testet delay noe, så den kjenner jeg ikke. Men intressant hvis dette kan brukes til fasejustering.

Width hørtes morsomt ut, jeg har ikke prøvd denne - det er vel mest intressant hvis du bruker den sammen med instrumenter/vokal?

Du får skru i vei på den Bestilte du ECM 8000 mikrofonen?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny dings. Har desverre ikke testet delay noe, så den kjenner jeg ikke. Men intressant hvis dette kan brukes til fasejustering.

Width hørtes morsomt ut, jeg har ikke prøvd denne - det er vel mest intressant hvis du bruker den sammen med instrumenter/vokal?

Du får skru i vei på den Bestilte du ECM 8000 mikrofonen?
    Det er faktisk noen måneder siden jeg fikk den. Men den har for det meste bare samlet støv:???:
    Men nå står den i bruk!

Delay vil jo ikke bli en direkte fasejusterings funksjon. Fasejustering foregår i delefilteret. Noe som gjør at man må bruke delay som erstatter om suben ikke har phasejustering i seg. Så ja - genialt for meg da den skal brukes sammen med noen DIY suber:-)

ECM8000 fikk jeg sammen med DEQ`en:-)

Width kan være ok å bruke om man føler savn for større lydbilde. Evt vil minske det litt. Øker man det flyter det litt ut og man mister litt detaljering. Samt går på bekostning av mellomtonen. Minsker man det får man litt mer detaljer. Stemmer blir bedre sentrert samt man får litt mer punch i mellomtonen.
    Morsomt å leke seg frem å tilbake. Men jeg synes det låt best når den sto nøytralt.

Har ikke hatt så utrolig mye tid med den. Men kommer jeg over flere gøyale innstillninger skriver jeg gladelig om det i denne tråden;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Ellers så har den jo også delay. Men når jeg skal stille på det justerer den begge kanaler samtidig. Noen som vet hvordan man kan ta 1 og 1 av gangen?...
    Jeg leste litt i denne tråden og tror jeg fant svaret på spørsmålet mitt selv:-D

Behringer DEQ2496 room correction first impressions - Page 2 - pink fish media

Min DEQ`er er satt til stereo. Men switcher jeg den til dual mono tror jeg at jeg kan stille 1 og 1 av gangen:-)

Robert (trådstarteren) sier også at man bør lese gjennom hele manualen - 2 ganger. Den ineholder såpass mange funksjoner at man fort går glipp av mye itressant.

Klippet fra tråden
    For £200 this is a pretty amazing box of tricks. Those used to handling pro gear may be less overwhelmed than me, but for someone more used to hair shirt domestic Hi-Fi the amount of power and technology in this little box is unbelievable.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå først så jeg at du hadde bestil kabel til micen, hehe. Jeg laget min selv.

Når det gjelder å få den til å funke med en kanal av gangen er det dual mono som brukes.

Samtidig må du velge vekk digital input for å få pink noise i en kanal av gangen når du kjører auto eq - kan være greit å vite.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå først så jeg at du hadde bestil kabel til micen, hehe. Jeg laget min selv.

Når det gjelder å få den til å funke med en kanal av gangen er det dual mono som brukes.

Samtidig må du velge vekk digital input for å få pink noise i en kanal av gangen når du kjører auto eq - kan være greit å vite.
    Takk skal du ha:-D

Kom over en 15meter lang kabel til mikrofonen for 200kr. Så da var det rett i handlekurven med den

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker mikrofonen til denne, å har kobla den rett i effektforsterker, hvordan vil lydnivået være når man da kjører autokalibrering?
    Har jo ikke mulighet til å stille lydnivået fra forforsterkeren når behringeren er koblet mellom for å effekt. Håper noen forstår meg. (?) Takker for svar

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker mikrofonen til denne, å har kobla den rett i effektforsterker, hvordan vil lydnivået være når man da kjører autokalibrering?
    Har jo ikke mulighet til å stille lydnivået fra forforsterkeren når behringeren er koblet mellom for å effekt. Håper noen forstår meg. (?) Takker for svar
    Jeg har ikke prøvd den mellom pre og effekt. Det kan jo være litt skummelt, vet at den har noen "oppstartslyder" så slå på den før du slår på effektforsterker.

Lydnivået på "pink noise" stiller du inne i autokalibreringsmenyen.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Weird

Ja her er resultatet av første måling med DSP 8024 og ECM 8000, :sad: :

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mic i lytteposisjon. :?:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Ja her er resultatet av første måling med DSP 8024 og ECM 8000, :sad: :
    Det ser ut som om du har fått dempet en "stygg" peak ved 50Hz? :-D

Hevingene som EQ har gjort burde du fjerne - eller minimere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringer`en viste endel nivå på 50hz før jeg gjorde målingen. Koblet bort kabel-tv, tok behringer på jordet krets, skrudde av kjøleskap osv men ble ikke kvitt nivået. Derfor er noe av senkningen der grunnet dette. Nivået oppover flatet jeg bare ut igjen og beholdt det under 100hz. Men hvorfor fanger ikke mic`en opp mellomregister/diskant? Må man ha pink noise på svært høyt volum?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca areal stue med åpent kjøkken på høyre side.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Behringer`en viste endel nivå på 50hz før jeg gjorde målingen. Koblet bort kabel-tv, tok behringer på jordet krets, skrudde av kjøleskap osv men ble ikke kvitt nivået. Derfor er noe av senkningen der grunnet dette. Nivået oppover flatet jeg bare ut igjen og beholdt det under 100hz. Men hvorfor fanger ikke mic`en opp mellomregister/diskant? Må man ha pink noise på svært høyt volum?
    Ok, jeg trodde du kun brukte EQ til å kalibrere suben din.

Pink noise skal være ganske høyt. Ellers vet jeg ikke hva som er feil.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke sub jeg, bassen er helt over the top, høres ut som en 15" med 8-10dB heving en plass under 80hz. Prøver og bli kvitt problemet.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg vurdere en behringer fbq2496 eller deq2496. Jeg har et flerkanalsoppset så planen var og bruke denne på frontene mellom for og effekt . Vil dette fungere bra? eller kan det bli noe uheldig for det øvre registeret?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig at denne ikke er mer populær, ettersom det har vært så mye prat rundt romkorreksjon i surround.. Jeg vet ihvertfall at jeg vil ha en!
    Men lurer på, lar det seg gjøre å koble ubalansert ut med en enkel overgang? Noen som har koblet på den måten? Og er det noen som har prøvd å modde analogutgangene, evt byttet DAC i den?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg om den tar både 120v og 220v. Eller er det egne 120\220v versjoner?

Bare lurer sånn i tilfelle jeg kommer over en billig en på ebay.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •