Dali swa12 sub justering - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, det er bra!

Nå begynner moroen med å finne beste (plassering og fase om du ikke har gjort det), innstilling, delefrekvens og volum

Nå når de er satt til small med deling på 80hz, betyr det at høyttalerne dine spiller ned til 80hz, og at suben spiller LFE spor og bass for alle høyttalere som er satt til small under angitt delefrekvens

Hvis du vil at frontene dine skal spille dypere kan du sette lavere delefrekvens på dem hvis du har mulighet for det!

Stå på! Dette blir good!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så smått begynt med dette nå.. Plasseringen er litt begrenset med tanke på rom, og innredning, syns det låter rimelig greit nå.

Men nysgjerrig som jeg er så måtte jeg jo sjekke ut dette med delefreq.

-Jeg deler på 80hz, så HT skal kun spille det over dette. Når jeg spiller av div testtoner jeg lastet ned, så kjenner jeg at elementene i HT vibrerer helt ned til 30hz. Litt morsom frekvens det der, jeg _hører_ nesten ikke noe, men glass osv i skapet klirrer som bare det.. :P

Er har tilogmed skrudd av subb for å forsikre meg om at det ikke er den som setter i gang svingninger på elementer i HT... Fungerer ikke delingen i reciever da? Alle er satt på Small, og crossover er satt på 80hz..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, snodig :-|

Er sub satt til yes og ikke plus/both/max eller lignende?

Sikker på at front er satt til small og at det ikke er egne delefrekvenser for front, center og surr.ht?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delefrekvensen er ikke absolutt, subben og høyttalerne vil overlappe hverandre et godt stykke over og under delefrekvensen, men helt ned til 30hz ved deling på 80hz hørtes mye ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jo ikke sikker på hva frekvensen var da dette er filer jeg har lastet ned.. Noen som har noen testtoner jeg kan forsøke med?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til L-Sound!
    Her kan du laste ned sinustoner og regneark du kan bruke til å finne frekvensrespons.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at når du tar auto setup så måles kun avstandene og db til høyttalerne og ikke subben?

Når jeg tar auto setup så kommer det ordentlig med testlyd fra subben, men når setup er ferdig så blir ikke subben registrert i oppsettet. Må da gå inn manuelt å legge den inn, det fungerer forsåvidt greit det. Men trodde at subben skulle bli lagt inn under auto setup.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •