Sound equalizer fra Audyssey?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sound equalizer fra Audyssey?

Vet ikke om denne har vært diskutert på forumet før, men det ser jo ut til å være en meget aktuell duppeditt for hjemmekino-entusiastene!
    Er det noen som har vært borti denne...evt pris? Har sett SVS nå har inngått samarbeid med Audyssey, men dette er såvidt jeg har forstått kun til sub-bruk. Denne kalibrerer jo hele systemet og ser ut til å kunne kobles til det meste av utstyr! Interessant....
    Gå også inn på Audyssey Welcomes You og les mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm....

Med fare for at bare jeg skriver i min egen tråd ...Er denne helt uinteressant eller er den rett og slett for dyr? Har sendt mail til audyssey og venter svar...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke en variant av en slik som er innebygd i Denon recieverene da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykk av det. Denne var jo kanskje med tanke på de som har annet utstyr, men ønsker å få optimalisert rommet sitt. Nå sies det at disse romkorreksjons-enhetene ikke klarer de laveste frekvensene, men dette vet kanskje andre mer om?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett noen kommentarer som går i retning av at Audyssey har valgt en konservativ linje på chip'ene som er i andres produkter, feks Denon.

Denne standalone-boksen har en stor bakdel, og det er analoge in- og outputs.

En annen sak er at Audyssey kommer med en ny versjon av MultEQ XT snart...med noe spennende snadder i

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått svar fra Audyssey. De er i ferd med å etablere kontaktnett for forhandler i Europa og kan ikke gi noen pris enda..kunne forøvrig bare maile han og spørre om hva det skulle være!
    Hmmm..analog inn og ut ja...må nok poste en mail til de rundt denne boksen...kanskje den har sine svakheter

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Jeg har også vært i kontakt med Audyssey ang deres Sound Equalizer. Har også lest en hel del tester fra rundt omkring, og de er utelukkende positive. Dette er PRO-utgaven av deres MultEQ XT som kommer i de nye Denon-receiverne. PRO betyr bl.a at man har direkte kontroll vha PC på targetkurver og målinger. ASE har også 4 helt individuelle soner/målesett man kan velge blandt, slik at man kan ha korreksjonskurver for flere rom liggende samtidig (hvorfor man vil det kan jeg ikke skjønne). ASE bruker forøvrig meget gode AD/DAkonvertere, og skal være bra transparente i systemet.

Var i kontakt med Audyssey ang. forhandlere her i området. De ville helst at en lokal Denon-forhandler skulle ta den jobben. Jens (produktsjef i Hifiklubben) svarte meg at det ikke var interessant for dem. Audyssey har visstnok en importør/sales rep i sverige, men har ikke fått kontaktdetaljene hans ennå.

Boksen har en SRP (anbefalt utsalgspris) på $2500, samt at man bør ha et installerkit til $395 for PC-kontroll og mye bedre innstillingsmuligheter.

Denons nye receivere med MultEQ XT kommer til å ha denne PRO-funskjonaliteten innebygget, men låst. Autoriserte installatører får en unik nøkkel som låser denne opp og utnytter systemet fullt ut. MultEQ XT blir en mer nøyaktig utgave av dagens system, 8 ganger mer nøyaktig fra 20-80Hz, og dobbel nøyaktighet fra 80 til 20kHz.

Spennende produkt, perfekt for oss med pre/power i kinoen vår! La oss alle gå sammen å mase på Jens! :twisted:

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om denne boksen, pris/tilgjengelighet i Norge?

Til en pris på $2500 sier det seg vel selv at dette er langt mer avansert enn de greiene som er innebygd i receivere som ikke koster halvparten av det engang...

Har en SVS EQ1 i bestilling, men trenger noe som kan rette på bassen i frontene over 80 hz, og Yamahaens innebygde PEQ er rett og slett for svak. I tillegg hadde det jo vært greit å rette litt på anlegget i stua også i samme slengen

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Vet ikke om denne har vært diskutert på forumet før, men det ser jo ut til å være en meget aktuell duppeditt for hjemmekino-entusiastene!
    Er det noen som har vært borti denne...evt pris? Har sett SVS nå har inngått samarbeid med Audyssey, men dette er såvidt jeg har forstått kun til sub-bruk. Denne kalibrerer jo hele systemet og ser ut til å kunne kobles til det meste av utstyr! Interessant....
    Gå også inn på Audyssey Welcomes You og les mer
    Jeg Har Audyssey XLR boxen og er autorisert innstalatør.
    Boxen kommer på 50.000,- inkl moms

PerS

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg har også vært i kontakt med Audyssey ang deres Sound Equalizer. Har også lest en hel del tester fra rundt omkring, og de er utelukkende positive. Dette er PRO-utgaven av deres MultEQ XT som kommer i de nye Denon-receiverne. PRO betyr bl.a at man har direkte kontroll vha PC på targetkurver og målinger. ASE har også 4 helt individuelle soner/målesett man kan velge blandt, slik at man kan ha korreksjonskurver for flere rom liggende samtidig (hvorfor man vil det kan jeg ikke skjønne). ASE bruker forøvrig meget gode AD/DAkonvertere, og skal være bra transparente i systemet.

Var i kontakt med Audyssey ang. forhandlere her i området. De ville helst at en lokal Denon-forhandler skulle ta den jobben. Jens (produktsjef i Hifiklubben) svarte meg at det ikke var interessant for dem. Audyssey har visstnok en importør/sales rep i sverige, men har ikke fått kontaktdetaljene hans ennå.

Boksen har en SRP (anbefalt utsalgspris) på $2500, samt at man bør ha et installerkit til $395 for PC-kontroll og mye bedre innstillingsmuligheter.

Denons nye receivere med MultEQ XT kommer til å ha denne PRO-funskjonaliteten innebygget, men låst. Autoriserte installatører får en unik nøkkel som låser denne opp og utnytter systemet fullt ut. MultEQ XT blir en mer nøyaktig utgave av dagens system, 8 ganger mer nøyaktig fra 20-80Hz, og dobbel nøyaktighet fra 80 til 20kHz.

Spennende produkt, perfekt for oss med pre/power i kinoen vår! La oss alle gå sammen å mase på Jens! :twisted:
    Det er kun CI produktene fra Denon i USA som jeg kan bruke Audyssey Pro programvvaren på, Jeg har klaget til Konkurranse tilsynet i EU om dette da vi i Europa betaler høyere prisen for denon Surround produktene en Amerikanerene med færre muligheter. Noe EU ikke er gla i!

PerS

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Noe nytt om denne boksen, pris/tilgjengelighet i Norge?

Til en pris på $2500 sier det seg vel selv at dette er langt mer avansert enn de greiene som er innebygd i receivere som ikke koster halvparten av det engang...

Har en SVS EQ1 i bestilling, men trenger noe som kan rette på bassen i frontene over 80 hz, og Yamahaens innebygde PEQ er rett og slett for svak. I tillegg hadde det jo vært greit å rette litt på anlegget i stua også i samme slengen
    Det er ikke noe mere avansert i den separate boxen kontra Reciverene med MultEQ XT, Den er MultEQ XT Pro programvaren jeg har i PC`n som overtar å kan gjøre mye mere spesifiserte målinger og Justeringer:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Det er ikke noe mere avansert i den separate boxen kontra Reciverene med MultEQ XT, Den er MultEQ XT Pro programvaren jeg har i PC`n som overtar å kan gjøre mye mere spesifiserte målinger og Justeringer:
    Hvordan fungerer dette i stereo? I forhold til Lyngdorf sin DP1 prossesor?

Har du prøvd den? =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •