Kalibrering uten trykkmåler på sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering uten trykkmåler på sub.

Hei.
    Jeg er totalt nybegynner innen kalibrering og synes forsovet at anlegget drar godt.
    Men nå har jeg fått ny Energy S12.3 sub som ikke er helt god.

Nå tror jeg imidlertid det bare er noen instillinger på disse flotte knappene bak, men jeg aner ikke hva jeg skal sette det.

Er det noen tommerfinger regel som jeg kan bruke når jeg skal stille på dette?

Takker veldig for svar uten anbefaling om trykkmåler :-)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først; velkommen til forumet.

Nå sier du ikke noe om hvordan du kobler subben til forsterkeren så jeg tar to alternativer,
    Ved sub out (linjesignal); sett delefilteret på maks bak på subben og bruk det interne i recieveren, nivået på ca kl 11 og alle andre eventuelle instillinger på 0

Ved høynivå ut (høyt, ledinger) sett delefilteret på subben på ca 80 HZ og alt det andre likt som i forslaget over.

Når det gjelder plassering er det en grei start å sette subben i sweetspot (der du sitter) og så krype rundt på gulvet til du finner den plassen det er mest bass, for så å sette subben akkurat der. Når du har kommet så langt er det på tide å finne frem bæreposen med brus og potetgull osv du på forhånd har kjøpt, skru opp volumet og begynne å flytte subben en cm hit og en cm dit til du finner plassen som høres best ut fra sweetspot. Når du har kommet så langt kan du begynne å justere på nivå, delefrekvens og fase til du finner det som høres best ut.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0