SVS Plus/2 kalibrering, step 2 av 987234 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS Plus/2 kalibrering, step 2 av 987234 ?

Forsøkte å runde av kalibreringen ved å korrigere med en Behringer men jordstøy og uheldige "karameller" ved strøm av/på eller hva jeg skal kalle det gjør at jeg dropper Behringer.

SVS Plus/2 kalibrering, step 2 av 987234 ?-svs_kalib-gif

Noen innspill? Har fått "tilbud" om ny SMS-1 til 7.290,- men da tar jeg heller to stk XTZ som spiller i motfase i peak'en og dip'en... :-D

Noen som kjenner til denne?

2x7 bånds digital EQ: DIGAN 2.7

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg, ville jeg ha brukt PEQen på suben (dersom du har en med PEQ da) og dempet området mellom 35 og 60 Hz. Fått vekk den peaken, og dermed ville du ha en temmelig rett frekvensgang.

Snorrett blir det vel aldri, så jeg tror du ville få en meget akseptabel kurve på den måten.

Dette er i alle fall det jeg har gjort - hadde også en peak ved ca. 40Hz som jeg dempet med PEQen på suben.
    Men ikke juster deg helt bort - smak og behag kommer også inn i bilet. Jeg brukte "hundre år" på kalibrering, men deretter ble vel suben min kalibrert "og vel så det", for å si det sånn. Akkurat som et gulv som er "i vater og vel så det"...
    Er ikke krise om ikke frekvensgangen er heeeelt rett, så lenge det låter bra.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke PEQ på min, sitter med "simpleste" utgave (om jeg kan bruke slike ord...:-)) uten PEQ. Jeg er samtidig langt fra misfornøyd men ønsker å dempe dip'en da den til tider kan bli litt voldsom, har merket meg enkelte filmer som blir litt for mye av det gode men noe stort problem er det ikke. Det som også er merksnodig med kurven er at sub'en er satt til å rulle av ved 20 Hz (subsonic 20 Hz og 1 plugg) men den er med på notene allerede ved 16 Hz. Skal teste subsonic 25 Hz og ingen plugger for å se hva som skjer da med avrullingen da.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du på død og liv skru av Behringeren såpass at poppingen blir et problem? Den kan da umumlig trekke mange watt, så la den bare stå på vel. Akkurat hvilken modelle er det snakk om forresten? Har du DSP1124P eller tilsvarende har jo Behringer mer avanserte modeller til langt under prisen på SMS-1. Dessuten har SVS i samarbeid med Audyssey en konkurrent til nettopp SMS-1 på gang...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til Excel-grafen din: Det står "Deler front 60 Hz, SVS 80 Hz".
    Hva innebærer dette? Eller - hvordan/hvorfor gjør du dette?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet flere ting, skrudde man av/på ting på samme kurs som Behringer'en slo det kraftig ut på sub'en, i tillegg av/på smellet. Har testet med annen kurs. Ville sikkert fungert fint men jeg tør ikke sitte med hjerte i halsen og vente på stjernesmellen om sikringen skulle gå... Har fått med meg Audyssy-saken, synd den ligger langt frem i tid enda. Jeg kunne sikkert lagt opp en egen sikker kurs med UPS/nødaggregat, men... :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Et spørsmål til Excel-grafen din: Det står "Deler front 60 Hz, SVS 80 Hz".
    Hva innebærer dette? Eller - hvordan/hvorfor gjør du dette?
    Kjører 60 Hz deling på front
    SVS er satt til å kutte ved 80 på receiver, men den ruller av allerede ved 60 Hz. Har kjørt en tidligere måling og har en dip i område 71 Hz

Denne kurven viser kun SVS og 16 Hz tuning, høy gain på ca. kl 11, deler 80 Hz på delefilter på sub'en

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •