Kalibrering av SVS + XTZ.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av SVS + XTZ.

Hei. har så smått satt i gang med å måle hvordan det ble med en sub til i front.
    Mørkeblå er med XTZ og SVS. Den andre er kun svs. Begge står med volum sånn ca 50% av maks.

Skal tegne opp rommet mitt på nytt. Må bare finne det fine rom-tegneprogrammet jeg hadde før jeg innstallerte vista. Så forhåpentligvis kan jeg få noen tips fra dere

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynn å jobbe med SVS'en. Når du har funnet en god plassering av denne og en noe bedre kurve enn den turkise så kan du skru på XTZ'en.

Du kan jo prøve å plassere subbene i hvert sitt hjørne foran med element mot midten slik som jeg har gjort. Fungerer bra i mitt rom i alle fall.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får dessverre ikke til å prøve det da ikke er nok plass til akkurat det. Men testa med XTZen vinkla inn mot center. Men takk for forslaget.

Noen som har en god sang eller noe som er greit til å bare ta en "quick check" av bass-responsen. Er litt smålei av å måle sinustoner nå. Tror nok jeg må ta en innsats snart. Det er på tide å fikse bassresponsen. Helt latterlig hvor dårlig det faktisk er.

Hva heter det room layout/designer programmet igjen? Finner det ikke.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker på Google SketchUp - Home tenker jeg. Når jeg føler for å riste litt i huset her setter jeg ofte på Idly I deice med Bel Canto, så den kan jo være verdt å sjekke ut. :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Du tenker på Google SketchUp - Home tenker jeg. Når jeg føler for å riste litt i huset her setter jeg ofte på Idly I deice med Bel Canto, så den kan jo være verdt å sjekke ut. :-)
    Nei det var ikke det. Men jeg fant det igjen.

Room Arranger

Legger ved et (udatert) bilde jeg laget med room arranger. Akurat nå står SVS nederst til høyre og peker NORD. Og XTZen står nederst til ventre og peker også nord. skal teste mer i kveld.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet fram til det optimale.

Subbene står i hver sitt hjørne nederst på bilde. OG peker mot hverandre. Slik som du sa pnerbye

Satte også speakers som large og tok FLAT som EQ i auto-oppsettet til yamaha. Nå har jeg faktisk PUNCH når jeg hører på musikk. Temmelig fett Og har ingen av de enorme toppene som bare ødelegger alt.

Har ikke justert fase eller noe, men har kun tatt det på "gehør" til nå. Så får ta fram lydtrykksmålern og fininnstille fasen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der:-D vurderer ny sub selv, hvilken vil du si låter best av XTZ 99 W12 og SVS PB-10.?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Hei der:-D vurderer ny sub selv, hvilken vil du si låter best av XTZ 99 W12 og SVS PB-10.?
    SVSen. Men den er en del styggere, så det får bli vurderingsak. SVSen ble lettere integrert enn XTZen. Men etter litt plasseringforsøk så ble XTZ bra den også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •