Kontrast innstilling i DVE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom man ikke får klipping (at feltene går i ett), så må man justere kontrasten basert på eventuelle fargeinnslag. Veldig ofte vil man oppleve at man får innslag av rød/rosa en eller annen plass i gråskalaen når kontrasten settes for høyt. Da må man justere ned til fargeinnslagene forsvinner. Dette er imidlertid noe man må ta hensyn til selv om kontrasten tilsynelatende er satt riktig (feltene bak den stiplede linjen går i ett) også.
    hei.eg såg rosa der med de stiplede linjene,og da var kontrast på 100% skrudde ned og ned kom til 62% da er rosa fargen vekke.men da var jo ikkje de 2 boksene i et lengre.har eg gjort det riktig da?
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.eg såg rosa der med de stiplede linjene,og da var kontrast på 100% skrudde ned og ned kom til 62% da er rosa fargen vekke.men da var jo ikkje de 2 boksene i et lengre.har eg gjort det riktig da?
    Gammel tråd, men fikk du noe svar på dette? Jeg må opp i 98 i kontrast på min tv før boksene går i ett.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Gammel tråd, men fikk du noe svar på dette? Jeg må opp i 98 i kontrast på min tv før boksene går i ett.
    Hei.nei ikkje fått noe svar på det,men bruker eg avshd 709 da sier den at kontrasten ska vere på 98,men etter å ha lest på forskjellige forum så sier de at å ha kontrasten på 98 på plasma er for høyt,men hvorfor viser da avshd at den skal vere på 98?på dve så skjønner eg ikkje helt den med kontrasten,selvom eg har kontrasten på 100 så går de 2 boksene i et men ingen farge endring i skalan heller.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Hei.nei ikkje fått noe svar på det,men bruker eg avshd 709 da sier den at kontrasten ska vere på 98,men etter å ha lest på forskjellige forum så sier de at å ha kontrasten på 98 på plasma er for høyt,men hvorfor viser da avshd at den skal vere på 98?på dve så skjønner eg ikkje helt den med kontrasten,selvom eg har kontrasten på 100 så går de 2 boksene i et men ingen farge endring i skalan heller.
    Ok. I mitt tilfelle er det en LG lcd tv. Kan aldri tenke meg at det er riktig ihvertfall..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •