Noen som har greie på kabling? tenkte meg en full gjennomgang av kabel-salaten nå...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har greie på kabling? tenkte meg en full gjennomgang av kabel-salaten nå...

Noen som har greie på hva slags kabler jeg bør bruke til de forskjellige komponentene som jeg har?

Her det som trengs på bildefronten.

Bilde skal til Benq PE8720 prosjektor og til 29" Sony tv.

Kilder.

Denon DVD 1930, Denon DVD 3000 (blir sikkert tatt vekk), Video-spiller, Dreambox S7000 satelitt tuner, PC (kjører idag en SVideo-kabel, men bør vel kjøre en DVI kabel eller noe, men da blir problemet kun en inngang på prosjektor igjen.

Reciveren min kunne sikkert gjort endel ting lettere her, men har en Denon ARV3800 (første generasjon...) så denne har ikke så mye muligheter rundt bildebehandling annet enn ved S-video som jeg nå har brukt...

Vil også ha mulighet for å kjøre playstation.

Vil ha alle signalene tilgjengelig på både TV og prosjektor.

kjører idag som sagt en HDMI kable fra dvd spilleren og opp på prosjektor, alle andre signaler (dreamboks, dvd og data) går på en S-video kable opp på prosjektor.
    Har også en scart som går direkte fra dvdspiller til tv'n og en s-video som går via overgang og reciever til tv'n

Hva gjør jeg? hva kan jeg gjøre? hva bør jeg gjøre????

har igrunn litt lyst på ny reciever Denon 2807, men foreløpig står økonomien i veien her...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Komponent er best på analogt bilde. Scart er nest best. Får du ut digitalt bilde fra dvd eller parabolen til prjektoren så gjør det for best mulig bilde.

Til kalibrering av analogt har jeg brukt testen som er på filmer med THX enkelt og greit. Bruker Scart selv grunnet gaaaaaaaaamel tv :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •