5-Channel Stereo vrs Surround... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøer 5 ch stereo på så og si all musikk, liker det veldig godt, får frem mye mer gåsehud enn kun 2 eller 2.1 stereo.

På film er det selvfølgelig DD eller DTS. Stusser på at du må justere opp og ned lyden på bakhøyttalerene, jeg trenger ikke gjøre det, det låter meget bra etter automatisk romkorigering.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg kjøer 5 ch stereo på så og si all musikk, liker det veldig godt, får frem mye mer gåsehud enn kun 2 eller 2.1 stereo.

På film er det selvfølgelig DD eller DTS. Stusser på at du må justere opp og ned lyden på bakhøyttalerene, jeg trenger ikke gjøre det, det låter meget bra etter automatisk romkorigering.
    Jeg föler musikken og vokalen blir litt for dominerende i bakhöyttalerne, noe som ikke fungerer optimalt for meg da bakhöyttalerne har en helt annen lydsignatur enn frontene. Etter justering, derimot...
    Spesielt på Amused To Death... i begynnelsen av Perfekt Sense Pt 1 höres det ut som man sitter ute i åpent landskap og at det tordner i himmelen over. Musikken fyller også rommet på en fantastisk måte, synes jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker faktisk stort sett DB Pro logic II Music eller DTS Neo 6 Music på musikk, og syns dette låter veldig bra egentli, og syns romkalibreinga gjorde lyden veldig bra, eneste minus er at jeg føler det tok vekk litt av trykket fra frontene. Med PLII og DTS Neo føler jeg at jeg får et bredere lydbilde. Og rommet virker så mye mye større.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har etter romkorreksjonen ført opp begge mine bakhøytalere i mitt oppsett fra -8.0db til -6.0db for å få litt mer trøkk i bakkanalene under film..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •