Reckhorn F-1 aktivt subfilter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reckhorn F-1 aktivt subfilter

Hei
    Er det noen som har erfaring/er med Reckhorn F-1 aktivt subfilter?
    Hvordan er dette lydmessig? Støy?
    Bruksvennlig?
    Kan en fjerne kassen og bygge inn dette filteret?
    Mvh Jan I

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble veldig skuffet får en si. men jeg må også si at det kanskje bare er jeg som gjør feil ;-) mest sannsynlig
    Altså, ble glad når jeg så byggekvaliteten like etter jeg pakket opp. en artig liten godsak som skulle få styre pb10-nsd'en, da jeg kun har 80hz og 50 eller hva det no er på receiveren, så hadde jeg forventninger om at jeg skulle få delt litt mer optimalt nå.

Først av alt, Støy, ja! masse støy. Var med et eget a4 ark i tillegg med bruksanvisningen som forklarte hva støyen kom av, og hva en kunne gjøre, så det er tydelig det muligens har vært en del tilbakemeldinger på dette.
    Greide etterhvert å eliminere den verste støyen, men hører fremdeles susingen.

Men som en del av de med soffaprosjektene har opplevd, så er det ikke like bra signal ut som kommer inn.
    Prøvde en sinustone, en 80hz'er, og målte med en radioshack. Når jeg kjørte uten Reckhorn'et, hadde fikk jeg 90db på måleren. Men med reckhornet fikk jeg bare 82!?! Da står reckhornet på full "vrenger", på alle potmetrene.

Noen som har tips, eller vet hva jeg må gjøre? både støyen, men ikke minst det høye "signaltapet"... blir vel så det blir pb10 uten delefilter allikevel da, og gjemt bort til et evt soffaprosjekt om det er realiserbart.
    jeg som hadde gledet meg til å pusle med dette i helga :cry: ;-)

edit: til tross for at jeg bestilte delefilteret denne uka, og kom i posten idag, så er reckhorn'et forsvunnet fra lsound sine sider. Er de fjernet? ikke bare jeg som sliter allikevel eller..?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delvis løst "reckhorn problemet"

Startet med å eliminere alle kilder som ikke var problemet. Sto til slutt igjen med pb10, signalkabel og reckhorn. Når jeg kun satte en signalkabel mellom sub ut på reckhornet, og inn på subwooferen, var fremdeles den samme støyen der.

Skrudde opp dekselet for å se inni delefilteret.
    Prøvde å gjøre som står i reckhornbruksanvisningen, å linke "signal-gjorden" til en skrue på delefilteret en plass. Da forsvant den djupe frekvensstøyen. Men fremdeles har man støy! men ikke den samme frekvensen, men en mye høyere en.

Skjønte ikke hva det kunne komme, men etter hvert la jeg merke til at transformatoren ligger kliss inntil signalbanene osv. Skrudde det løst, å strakk det så langt ut fra signalene som mulig, og joda! støyen ble svakere for hver cm! men det er begrenset hvor langt jeg kan flytte det med tanke på ledningene som sitter på er så korte. Så da har jeg vel 2 valg:
    Modifisere delefilteret litt, altså forlenge ledningene til transformatoren, og sette skru fast denne på utsiden av reckhornet. Men dette vil ikke bli pent akkurat, så delefilteret må gjemmes
    eller; returnere delefilteret..Finnes det alternativer der ute?
    for fremdeles så demper delefilteret signalet 10db..

Her ser dere hvor tett transformatoren ligger, samt den "skrue-modden" man må gjøre for å fjerne den dype støyen. Nederst til venstre.
    Reckhorn F-1 aktivt subfilter-cimg1531-jpg

Her er tranformatoren flyttet litt ut, og støyen ble mye svakere. Må vel tenke litt på om jeg skal modifisere ledningene og flytte tranformatoren ut av delefilteret, men da mister jeg vel garanti og returrett og hele pakka..
    Reckhorn F-1 aktivt subfilter-cimg1532-jpg

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der, greide ikke dy meg. Bestemte meg for at soffaprosjektet skal realiseres, og da trenger jeg et aktivt delefilter. Så da ble det et reckhorn mod

Har nå fått fjernet nesten alt av støyen fra subben. Hører såvidt noe når gain på forsterkeren står på fullt. Men uansett mye bedre enn det var. Makan til konstruksjon av de som lager dette produktet, men jaja, ble til slutt :-D

ikke så pent da men ;-)

Reckhorn F-1 aktivt subfilter-mod-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne og hos meg er det ikke noe støy.Dempingen tipper jeg er noenlunde den samme som du har.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Bruker du den til sub? prøvd å sette subben på maks gain? ikke kjør inn noe musikk eller annen lyd, slik at du kun hører subben når alt er avslått, bortsett fra subben og delefilteret, så setter du delefilteret og subben på maks..
    hvis du har giddet:???:

Mulig det var feil med reckhornet mitt alikevel da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den til å dele mellom to bassystem.Har brukt den ut fra subutgang på receiver og ut fra subutgang på et aktivt filter.Etter Reckhorn går det inn til en effektforsterker med potmeter på hver kanal.Har prøvd en del oppsett med forskjellig gain i både forforsterker,reckhorn og effektforsterker uten å høre nevneverdig støy.Kan teste litt når jeg kommer hjem fra jobb om noen dager

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •