Noen som kan hjelpe med SUB kalibrering ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He he, skjønner man går litt trøtt og det er bare tirsdag i morgen

Det å unnlate å ta målinger er jeg delvis for. Dersom man er fornøyd, dvs. 100% fornøyd, så kan man skippe dette.

Det viser seg nok at det er mere å hente, så da er karusellen i gang, mye vil ha mer. Det er vel derfor slike som oss møtes på et slikt forum..

Avsporing, Chicane låt åtte (Don`t give up) komm inn akkurat nå og beskriver litt av vår felles skjebne (behind the sun heter albumet og er meget bra musikalsk Trance med masse deilige lavbass låter)

Jeg skal self. følge med på hva du bedriver i morgen, våken da vel...

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg runder av denne tråden med SUB kalibrering med følgende kurve:

Vedlegg 12024

Den er ikke perfekt, men helt uten PEQ innstillinger, kun med en SUB som "korrigerende" enhet. Måtte mye fin tuning til, men jeg er fornøyd. Kurven er forresten med begge Fronter i drift sammen med begge SUBène.

FBQ2496 ligger derfor på "torget", Løp og kjøp !

/L

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd, men jeg fikk min FBQ 2496 i går. Betalte kun kr. 1490,- for den ferdig levert. Dette var uten kabler. Kjekt med kontakter:-D

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Killrot: du må ikke ha perfekt kurve!! det var en inne på "kalibrerings tråden" min som sa at en perfekt kurve nesten er kjedelig!! husker ikke hvem det var og om det er sant! men jeg synest du har vært flink jeg

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Synd, men jeg fikk min FBQ 2496 i går. Betalte kun kr. 1490,- for den ferdig levert. Dette var uten kabler. Kjekt med kontakter:-D
    Håper du for brukt den bedre enn meg, morsomt leketøy og det fungerer veldig bra, men det er som akto skrev tidligere at RoomEQWizard er et must.

Små forandrnger på noen filtre går greit, men du vil oppleve endel frustrasjon når du drar en dipp opp eller ned på en gitt frekvens, og vips så har du forandret på mye annet samtidig.

PS. Det lages midi interfaser til ca. 400,- (mellom PC og FBQ2496) og det er muligens en smart investering. Jeg er litt usikker, men tror du da kan sende filter verdier rett fra RoomEQWizard via midi interface til FBQ`n.

Ellers så fikk du "maskert" Pipa ser jeg, funker bra ?

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Killrot: du må ikke ha perfekt kurve!! det var en inne på "kalibrerings tråden" min som sa at en perfekt kurve nesten er kjedelig!! husker ikke hvem det var og om det er sant! men jeg synest du har vært flink jeg
    Enig med deg her, rette kurver kan bli litt kjedelig. Jeg kan lett leve med denne her. Faktisk helt OK på musikk (setter ned sub til ca. 0dB) på Film går det gjerne i +6dB eller mer. Bikjehuset (konas navn på plus /2) tar skikkelig tak og setter ALT i bevegelse

Takk for mye fine tilbakemeldinger !

/L

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Håper du for brukt den bedre enn meg, morsomt leketøy og det fungerer veldig bra, men det er som akto skrev tidligere at RoomEQWizard er et must.

Små forandrnger på noen filtre går greit, men du vil oppleve endel frustrasjon når du drar en dipp opp eller ned på en gitt frekvens, og vips så har du forandret på mye annet samtidig.

PS. Det lages midi interfaser til ca. 400,- (mellom PC og FBQ2496) og det er muligens en smart investering. Jeg er litt usikker, men tror du da kan sende filter verdier rett fra RoomEQWizard via midi interface til FBQ`n.

Ellers så fikk du "maskert" Pipa ser jeg, funker bra ?

/L
    Har jobbet med tilsvarende i studio, vet en må være behersket med tanke på store forandringer ved små "skruinger". Har også prøvd forgjengeren før jeg kjøpte. Får også interfacer til halve prisen som funker som fjell. Prøvde også RoomEQWizard som jeg syntes var ganske grei å jobbe med. Har ikke fått koblet opp ennå, men rapport kommer etterhvert. Morro med nye leketøy nå som det er mindre musisering i studio og "live".

Pipa er forresten bak Laz-y-boysen. Gir F i å dekke den til.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •