Velodyne SMS-1 vs. Behringer DEQ2496

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne SMS-1 vs. Behringer DEQ2496

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe meg en SVS PB10 subwoofer til hjemmekinorommet jeg skal ha i min nye leilighet. Siden jeg vil den skal spille så bra som mulig vurderer jeg enten en Velodyne SMS-1 eller en Behringer DEQ2496 i tillegg. Så jeg lurer litt på hva forskjellene mellom disse er. Prisen er jo ganske forskjellig, ca. 4040,- for Behringer inkl. mikrofon og 6500,- for Velodyne. Jeg har skjønt at Velodyne'n er litt mer plug&play, men vil man få samme sluttresultat med Behringeren, bare med litt mer arbeid? Og vil noen av dem kunne brukes til å både tweake subben i hjemmekinoen og høyttalerne i stua uavhengig av hverandre? (Forsterker til begge rom står i hjemmekinorommet, skal bare ha høyttalerledninger ut i stua.)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet???

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvorfor folk ikke svarer - kanskje det er været.

Jeg har ikke noe greie på dette selv, men det jeg har lest andre skrive som har prøvd begge deler, er at SMS-1 er å foretrekke bl.a. fordi Behringeren tilfører noe fasedreining(?) eller hva det nå var.

Jeg har lurt på det samme selv en gang, og lagde vel en nesten identisk tråd, og fikk da hele tre svar...

Mulig du får flere svar nå, for jeg må da ha klart å provosere noen når jeg sier at SMS-1 er å foretrekke?

Men det er nå det jeg har lest. Kan hende det er tråder om dette men at de er postet i andre underforum?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke helt forstå den med fasedreiningen, både Veloen og Behringeren arbeider i det digitale domenet, så det burde ikke kunne oppstå. Nå er uansett DEQ2496 en annen modell enn DSP1124, og den har også andre DAC'er.

Jeg ville ha spurt Jan Ove hos Lsound. Han selger begge deler, og burde kunne gi deg et fornuftig svar

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Ingen som vet???
    Du kan få låne min SMS-1, så kan du selv finne ut om det er noe for deg eller ikke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •