Øreskylling - Tweak din egen hørsel - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 125
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Er det noen her som har prøvd ørelys?
    Han skriver jo:

One’s joy at having discovered ear candling lasts only until the next day when the internet informs one that ear candling is completely bogus. As the Wikipedia entry on ear candling notes, ‘material that appears after ear candling, allegedly earwax and toxins, was found to be residue from the candle itself in several tests.’
    ...men hvem vet...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke noen legge ut noen bilder av att de gjør det, jeg har vondt for å tro att noen heller matolje eller rødvin i øret :shock:

Før - Etter og hva som kom ut av øret da. Bruk speilrefleks for beste resultat..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Kan ikke noen legge ut noen bilder av att de gjør det, jeg har vondt for å tro att noen heller matolje eller rødvin i øret :shock:

Før - Etter og hva som kom ut av øret da. Bruk speilrefleks for beste resultat..
    Rødvin har jeg ikke hørt om, men matolje er jo et veldig kjent kjerringråd. Har også hørt det av legen min.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ørelys: virker som et spennende alternativ for avslapping.
    Men du får ikke mye gammel voks ut med den metoden.

Nei, gutter - husk å la kroppen din få service (minst) like ofte som bilen din.
    Det er ille at man sender sin flotte BMW/Volvo/Saab til jevnlig service, men glemmer å sjekke sin egen kropp.

Ikke er det dyrt heller - en normal årssjekk hos lege med
    - EKG (tuning & sjekk av motor)
    - pusteprøve (sjekk av luftfilter og innsprøytning)
    - blodprøver - ordinære tester av kolesterol m.m. (fysisk sjekk av olje)
    - vekt (dekktrykk)
    - blodtrykk (sjekk oljetrykk)
    - urinprøve - sukker og infeksjon (CO2 kontroll)
    - diverse lytting på lunger (avgasskontroll)
    - rådgivning/samtale med lege (prat med selger/verksmester)

En fastlege tar ca kr 270,- for alt dette!

Løp å kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ørelys: virker som et spennende alternativ for avslapping.
    Men du får ikke mye gammel voks ut med den metoden.
    Hehe. Avslappet? dette er vel bare beroligende ord.
    Bare vent til det lyset har brent seg helt ned og følger veika inn i øregangene!he he.
    Da tenker jeg både veika og ørevoksen kommer ut fort ja! :-)

Nei, fra spøk til vannrevolver.
    Var hos legen her om dagen og fikk sjekket ørene.
    Jeg sa at jeg hadde mistanke om tette ører da alt av lyder virker litt "dempet"
    Legen fant en hard klump med voks i begge ørene.

Skal nå dryppe matolje i ørene gjennom helga og tilbake til legen på mandag for skylling.
    Gleder meg! :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring

Tenkte jeg skulle dele min egen erfaring med øreskylling. Jeg fikk kona til å kjøpe en slik pakke på apoteket:

I følge pakken skulle man helle ca 20 dråper av det medfølgende middelet i øret, plassere en vattdott i det samme øret og legge seg med (nok en gang) det samme øret i været i 20-50 minutter (eller der omkring). Jeg lå vel slik i ca 3 kvarter. Så skulle man (gjerne på forhånd, slik at man ikke brenner hull i trommehinnen) koke opp litt vann til skylling, suge opp dette vannet i medfølgende "blære", stikke tuten noen mm inn i øret og skylle til vannet som kom ut var rent.

Jeg gruet meg litt til denne seansen for jeg fryktet synet av det som måtte komme ut. Jeg føler selv ikke at jeg hører spesielt godt, og har antatt at det skyldes umåtelige mengder med ekle ting inne i øret... Jeg vet jeg har godt med voksproduksjon, for det ser jeg selv på de stakkars sov-i-ro'ene jeg har brukt noen ganger...

så var det sannhetens øyeblikk. Inn med tuten og spyle i vei! Hva slags grusomheter ville komme ut?

Ingen. Nada. Zip. Null.

Jeg skylte og sprutet og stod på og vannet som kom ut minnet mer om en Imsdal-reklame enn en øreskyllig!

Så hva i all verden skjedde?

1. Jeg HAR ikke noe dritt langt der inn i øret (bare ytterst???)
    2. Dritten satt så godt fast at 45 minutter ikke var nok til å løsne den?
    3. Jeg skylte feil øre?

Ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at jeg ikke hører noe bedre - dessverre...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte samme greiene som deg RuneW, og for meg holdt det ikke med 45 minutter. Det sto at man kunne ligge med det om natten også, hvis man hadde veldig "vanskelig" ørevoks. Jeg fylte derfor opp begge ørene, tettet igjen med bomull og la meg til å sove. Voknet neste morgen, å gikk inn for å skylle ut. Orket ikke ta meg tid til å koke vann ( hvor viktig kan det være? ) å brukte heller lunket vann fra springen. Det står på pakken at man skal trykke forsiktig med ballongen så skal det komme ut dritt. Dette funket ikke for meg. Kom ikke en dritt ut. Ja Ja tenkte jeg, på tide å gå hardere til verks. Fylte opp ballongen sikkert 10 - 15 ganger til å dyttet den LANGT inn i øret. Jeg har selv vært hos legen for endel år siden å hatt øreskyll, å de trykket jo noe veldig med vann inn i øret. Derfor jeg bestemte meg for å være litt mer hardhent selv også, å trykket til så hardt jeg kunne for å få mest trykk. Da kom dritten. Ble helt overrasket. Kan det virkelig bo så mye dritt i øret????
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg brukte samme greiene som deg RuneW, og for meg holdt det ikke med 45 minutter. Det sto at man kunne ligge med det om natten også, hvis man hadde veldig "vanskelig" ørevoks. Jeg fylte derfor opp begge ørene, tettet igjen med bomull og la meg til å sove. Voknet neste morgen, å gikk inn for å skylle ut. Orket ikke ta meg tid til å koke vann ( hvor viktig kan det være? ) å brukte heller lunket vann fra springen. Det står på pakken at man skal trykke forsiktig med ballongen så skal det komme ut dritt. Dette funket ikke for meg. Kom ikke en dritt ut. Ja Ja tenkte jeg, på tide å gå hardere til verks. Fylte opp ballongen sikkert 10 - 15 ganger til å dyttet den LANGT inn i øret. Jeg har selv vært hos legen for endel år siden å hatt øreskyll, å de trykket jo noe veldig med vann inn i øret. Derfor jeg bestemte meg for å være litt mer hardhent selv også, å trykket til så hardt jeg kunne for å få mest trykk. Da kom dritten. Ble helt overrasket. Kan det virkelig bo så mye dritt i øret????
    Ja, ja. Får prøve en 3-dagers med olje og "full pupp" på ballongen og se om det hjelper!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med for tjukke hinner i øra, så hva må jeg gjøre, jo gå til spesialist, som smører på noe tesende greier, og etter en uke kan han dra ut flak av hinna. Gøyal måte å bli svimmel av.. Hm, nå er det ti år siden sist, mulig jeg skal bestille en time snart.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også brukt den samme som deg runew. fikk heller ikke ut en dritt, men jeg visste jo det var endel der for jeg var jo døv på det ene øret. så prøvde mange ganger! så jeg kjøpte en annen på apoteket også! men ikke noe bedre. så etter å ha lest i denna tråden prøvde jeg rapsolje. jeg har jo 2 sånne ballonger nå, så jeg fylte den ene med olje, å fylte øra med den, lå med det i øra i ca. 30min. så tok jeg den andre ballongen med lunka vann fra springen, og etter noen sånn halvkraftige skyll kom dritten! og det var mye! hehe, ikke gi deg hvis det kommer ut noen små biter, da er det rett før resten kommer og. lykke til! blir et helt nytt menneske etterpå! bare pass på å ikke bruk for kaldt vann, for den balansenerva mi var ikke helt på nett i et kvarters tid etterpå! hehe. følte med drita full!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilae
    jeg har også brukt den samme som deg runew. fikk heller ikke ut en dritt, men jeg visste jo det var endel der for jeg var jo døv på det ene øret. så prøvde mange ganger! så jeg kjøpte en annen på apoteket også! men ikke noe bedre. så etter å ha lest i denna tråden prøvde jeg rapsolje. jeg har jo 2 sånne ballonger nå, så jeg fylte den ene med olje, å fylte øra med den, lå med det i øra i ca. 30min. så tok jeg den andre ballongen med lunka vann fra springen, og etter noen sånn halvkraftige skyll kom dritten! og det var mye! hehe, ikke gi deg hvis det kommer ut noen små biter, da er det rett før resten kommer og. lykke til! blir et helt nytt menneske etterpå!
    Jeg må jammen prøve en gang til da. Rapsolje... rart at det skal virke noe bedre enn det "vidundermiddelet" som var i pakken (som muligens er rapsolje for alt jeg vet), men det var kanskje MENGDEN som gjorde susen.

Må prøve mer!

Sitat Opprinnelig postet av kjetilae
    bare pass på å ikke bruk for kaldt vann, for den balansenerva mi var ikke helt på nett i et kvarters tid etterpå! hehe. følte med drita full!!
    Kaldt vann i øret - billigere blir det vel ikke!

Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaldt vann i øret - billigere blir det vel ikke!
    hehe kjempeoppskrift det! men noe upraktisk i lengda! hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått rensket ørene mine, og jammen hjalp det ja.

Trodde vel egentlig at det skulle hjelpe mer, men det var kanskje ikke så så tett som jeg trodde.
    Merket at jeg nå hører mye mer "skarpe" lyder og detaljer.

Øreskylling er absolutt verdt tid og penger. Nå skal jeg få tak i eget øreskyllings-sett og vedlikeholde selv.

Forresten, for de som skyller selv. Når dere skyller bør dere bruke vann som er 38grader. Liten avvik opp eller ned kan gjøre at man blir svimmel.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som har vært elektriker i 7år, og hatt mange timer i snekkervekstedet i tillegg har kanskje godt av en skylling? Må kanskje få bestilt en time da!

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er lege og har merket en særdeles stor pågang for øreskylling etter at denne tråden startet. Nå kommer jeg til å skru opp prisen!

(håhå)

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Jeg er lege og har merket en særdeles stor pågang for øreskylling etter at denne tråden startet. Nå kommer jeg til å skru opp prisen!

(håhå)
    Dersom du er lege, kan du da bekrefte att man kan bruke matolje til å løse opp driten i øret I såfall hva ? Solsikke olje , extra virgin olive oil eller First price

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Dersom du er lege, kan du da bekrefte att man kan bruke matolje til å løse opp driten i øret I såfall hva ? Solsikke olje , extra virgin olive oil eller First price
    Alle dine forslag gjør nytten Drypp hver kveld før du legger deg i ca 4-5 dager før du skal skylles hos legen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du går for first price så husk bare å ikke bruke den til matlaging..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Dersom du går for first price så husk bare å ikke bruke den til matlaging..

??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    ??
    Skal man tenke helse så kommer en ikke utenom å bruke virgin olive oil. Alt annet funker men er ikke i nærheten så sunt. Vel verdt pengene derfor å bruke de andre alternativene vår venn Smurfen lister opp..

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •