Øreskylling - Tweak din egen hørsel - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 125
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [OT]

Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Har også dusjet i hydraulikkolje endel ganger....
    Til info så er mange hydraulikkoljer som regnes som irriterende, allergifremkallende og noen har vært antatt kreftfremkallende. Les datablad før neste dusj!

Men jeg kjenner til noen av gamlekara som brukte hydraulikkolje som sololje på -60 tallet. De var vel i live 30..40 år etter...
    [/OT]

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Nevnte denne tweaken for kona (hjelpepleier). I følge henne brukte de olje i ørene på sykehjemmet før, men bruker nå rødvin istedet, da det skal løse opp ørevoks enda bedre. Har ikke testet selv, men kan jo i det minste være en god unnskyldning for å sprette en flaske?

(SS)
    Rødvin, det må vel være på grunn av alkoholen det... Er det ikke bedre å bare helle nedpå noen dråper med ren 40%...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    [OT]

Til info så er mange hydraulikkoljer som regnes som irriterende, allergifremkallende og noen har vært antatt kreftfremkallende. Les datablad før neste dusj!

Men jeg kjenner til noen av gamlekara som brukte hydraulikkolje som sololje på -60 tallet. De var vel i live 30..40 år etter...
    [/OT]
    Hvis gammlekara som du sier f.eks var 50-60 år på den tiden de bruket hydr olje som solfaktor på 60 tallet, ser jo ikke det ut som om det reduserte levetiden noe serlig. ;-)

Neida det er vel ikke direkte sunnt å dusje i div hydr. olje nei, og det har vel vært mer ufrivillig de gangene det har skjedd. Heldigvis har ikke temperaturen vært så veldig høy de gangene det har skjedd heller, og med tanke på hva enkelte høye oljetrykk kan gjøre hvis det slippes fritt, så er vel ikke det å stille seg i veien for slike dusjer noe man gjør hvis man vil beholde liv og helse.

En annen ting med å skylle ørene, er at balangse nervene er plassert i innerøret, og brukes f.eks kaldt vann ol. vil man kunne få problemer med balangsen rett etterpå, på lik linje som inntak av andre typer vesker med div volumprosenter av div kjemiske sammensettninger som det blir anbefalt her.;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    En annen ting med å skylle ørene, er at balangse nervene er plassert i innerøret, og brukes f.eks kaldt vann ol. vil man kunne få problemer med balangsen rett etterpå, på lik linje som inntak av andre typer vesker med div volumprosenter av div kjemiske sammensettninger som det blir anbefalt her.;-)
    Ja det er vel ingen overraskelse at 40% sprit kan skape store problemer med balansegangen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne saken er et alternativ til motorolje og rødvin?

http://www.waxzapper.com/

8-)

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rødvin ja !!

Dette så så inntresangt ut at jeg bare måtte prøve. :???: La Habanera på donk, ble valget, go på smak og bra til øre rens. Jeg tok ca 0.8 ml i hvert øre, putta i en ørepropp og venta en 5 minutters tid, følte meg litt svimmel, men det var bare morro :-P . Etterpå tok jeg et sprøyte med lunket vann å spruta inni litt kraftig. Jeg satte i toppa i vasken for å få bekrefte om det kom ut noe dritt. Det var overaskende mye gørr som kom ut, så dette virka helt supert. Jeg gjenntok denne sprosedyren 2 ganger, kom gørr begge ganger så det var utrolig my der inne, nesten rart jeg har hørt noe som helst :-| . Så dette skal gjenntas senere også, da jeg har en jobb med mye støv og dritt. Venter bare på at barna skal komme seg til sengs så jeg får hørt om det ble no bedre lyd i annleget. Det føles bedre, så jeg har trua på dette !!!! Løp å kjøp vin :wink:

http://minhjemmekino.no/Leikis

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordost Valhalla vs Øreskylling?

0:1 til pause i alle fall virker det som :grin:

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Dette så så inntresangt ut at jeg bare måtte prøve. :???: La Habanera på donk, ble valget, go på smak og bra til øre rens. Jeg tok ca 0.8 ml i hvert øre, putta i en ørepropp og venta en 5 minutters tid, følte meg litt svimmel, men det var bare morro :-P . Etterpå tok jeg et sprøyte med lunket vann å spruta inni litt kraftig. Jeg satte i toppa i vasken for å få bekrefte om det kom ut noe dritt. Det var overaskende mye gørr som kom ut, så dette virka helt supert. Jeg gjenntok denne sprosedyren 2 ganger, kom gørr begge ganger så det var utrolig my der inne, nesten rart jeg har hørt noe som helst :-| . Så dette skal gjenntas senere også, da jeg har en jobb med mye støv og dritt. Venter bare på at barna skal komme seg til sengs så jeg får hørt om det ble no bedre lyd i annleget. Det føles bedre, så jeg har trua på dette !!!! Løp å kjøp vin :wink:

[Jackass]Hvis du tok vare på det kan du servere det som shot til gutta i morgen.[/Jackass] :twisted:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis

,

Neste gang det er igjen en slump på en dunk eller ei flaske tror jegat jeg skal legge den ut på AVtorget somn Hi-end øretweak. :-P
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste trikset er rett og slett å holde krummede hender bak ørene for å forme en større øreklaff. Det beste tweaket uten tvil.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det beste trikset er rett og slett å holde krummede hender bak ørene for å forme en større øreklaff. Det beste tweaket uten tvil.
    ¨

Genial tråd! Lenge siden har jeg ledd så godt. Spørsmålet er altså ikke lenger bare om man skal skylle ørene, men hvorvidt man skal benytte en fransk "high end" årgangsvin eller en tyntflytende "snake oil" ultra long life mobil 1 racing-olje..

Dette skal prøves ut!

EDIT: Snart ser vi vel små flasker med "Nordost High Fidelity Ear Cleaner" stående i racket til de mest garvede tweakerne..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Super tråd

OK, dette må prøves for kjenner meg voldsomt igjen med trådstarter. Har vurdert å "gjøre noe selv" med olje, men nå blir det timebestilling til mandag. Ferdig med det Kommer tilbake med resultater.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes denne tråden fortjente et nytt liv. Jeg var og tweaket ørene mine her om dagen og det gjorde underverker!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Syntes denne tråden fortjente et nytt liv. Jeg var og tweaket ørene mine her om dagen og det gjorde underverker!!
    Platinabelagt????

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øreballong er mer enn nok for å skylle sine egne ører.

Her er svar fra Lommelegen til en pasient som hadde mye ørevoks:

For det første bør du slutte å bruke bomullspinner! De har en tendens til å trykke ørevoksen sammen og lenger innover i øregangene. I tillegg kan de irritere huden i øregangen slik at det faktisk lages mer ørevoks. De gjør som regel vondt verre!

Øreskylling er ofte den enkleste og mest skånsomme måten å fjerne ørevoks på. Du får kjøpt øreballong til dette bruk på apoteket, og du kan skylle deg selv hjemme. Hvis du synes det er vanskelig, eller hvis du ikke lykkes med å få ut ørevoksen, kan du avtale time til øreskylling hos legen din.

Uansett bør du på forhånd dryppe deg i øret med matolje et par-tre dager. Matoljen hjelper til med å løse voksen fra huden i øregangen. Den kan sitte svært godt fast noen ganger.

Jeg har ballong og bruker den noen ganger i året.

Råd til manuell "ørekalibrering" :
    • - gå inn på badet
    • - ta av deg på overkroppen
    • - sørg for jevn strøm av lunkent vann fra krana
    • - fyll ballongen med vann (få ut all luft ved å klemme til litt noen ganger og fyll på mere vann, den bør være helt full)
    • - len deg over vasken med øret ned
    • - sett ballongtuten inn i øret
    • - press inn, ganske hardt, du kjenner det om det er for hardt (det stikker i trommhinnen og/eller andre steder)
    • - gjenta prosessen noen ganger og før du vet ord av det så kommer klumpene ut
    • - tørk øregangen forsiktig, rist litt på hodet for å få ut resten av vannet
    • - gjenta prosessen for det andre øret

Måken Apotek

Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor store er egentlig disse øregangene? jeg må si jeg blei skremt over hvor mye guffe som kom ut! har prøvd detta flere ganger tidligere, men da har jeg brukt det som er på apoteket, funka ikke, men prøvde med matolje nå, funka fett!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har merket at volumet på tv har blitt skrudd opp mer og mer den siste tiden, tok en rens med matolje, himmel og hav for dritt det var der inne ANBEFALES

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert over hvor dårlig det står til med ørevasken her i klubben, bruker selv denne her dag, og det holder dritten unna hele året!

Simply clean | Testvinner TV 2 hjelper deg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skylte ørene mine for et par dager siden...
    ble nesten overasket over hvor mye som kom ut med vannet
    fikk nesten et slags lyd "sjokk"
    hadde volumet på annlegget på kl. 3 på forsterkeren og -5db på pcn og synes det var lavt
    dette anbefales og gjøre en gang i blant

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har prøvd ørelys?

Naturkosmetikk.no

Ørelysbehandling har eksistert i over 900 år blant indianere i Nord Amerika, steppefolkene i Sibir og blant beboere i Asia. Naturbehandling med ørelys har etter vært blitt kjent i Europa. Ørelysene virker lindrende og avslappende ved bl.a. ørebetennelser, bihulebestennelse, øresus trykkutligningsproblemer, hodepine, og forkjølelse. Ørelysbehandlingen fjerner også ørevoks på en behagelig og helt smertefri måte. Ørelys gir et lett trykk nedenfra (kamineffekt) og vibrasjonsbølgene i luften fra ørelyset, som oppstår gjennom flammens bevegelse, virker som en myk massasje av trommehinnen.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •