Støyproblem på Behringer DSP8024

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støyproblem på Behringer DSP8024

Da jeg kjøpte min Behringer DSP8024 var planen å koble den imellom surroundforsterker og effektforsterker. Dette viste seg vanskelig da det blir mye støy når jeg kobler den slik Har en DP PA1 forsterker (med balanserte innganger) uten volumkontroll så dette kan kanskje være årsaken til støy da jeg ikke får støy dersom jeg kobler den kun på surroundforsterkeren.

Noen som har tips til hvordan bli kvitt dette? Slik det er nå får jeg kun brukt den ved å koble den imellom CD og surroundforsterker via digital inn/ut på Behringeren. Og siden dette gjør underverker på lyden kunne jeg tenkt meg å fått det likt på ALLE lydkilder og ikke kun CD....

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig så er den støyen du opplever en jord feil.

Prøv å koble bort jord på kontakten, så forsvinner trolig lyden.
    Apperat kabel uten jord har de på Clas Olshon.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig konkludert med at støyen skyldes for høy følsomhet på effektforsterkeren slik at egenstøyen fra Behringeren dermed blir veldig fremtredene. Dette blir (forhåpentligvis) løst ved at jeg kobler til en passiv volumkontroll mellom EQ og effektforsterker. Dette vil etter min teori dempe egenstøyen samtidig som EQen vil få kraftigere signal fra surroundforsterker da signalstyrke fra den må økes for å kompensere for demping etter EQ Har ikke fått prøvd i praksis enda men er 99% sikker at det vil fungere...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •