Soundcare Superspike

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Soundcare Superspike

Har nettop montert slike på frothøyttalerne, og de funker! Har fått vesentlig strammere og mer presis bass. Kanskje et av de første tweak jeg merker faktisk fungerer.

Veldig moro, anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig

har akkurat gjort det samme med min SA Explorer. Bedre lyd for en billig penge.

Vurderer å sette disse under elektroniken også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    har akkurat gjort det samme med min SA Explorer. Bedre lyd for en billig penge.

Vurderer å sette disse under elektroniken også.
    Kjøpte nettopp de samme til mine B&W 703. Merket ingen forskjell på lyden i forhold til orginale spikes. Eneste fordelen er at det ser bra ut og at det er MYE lettere å flytte rundt på høyttalerne!

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også positive erfaringer med spikes under høyttalere. Først og fremst ble jeg kvitt en del resonanser fra blant annet mediahyllene som står like ved høyttaleren. Føler også at bassen ble bedre definert med skikkelige spikes. Jeg setter også pris på bedre utseende og at de ble mye lettere å flytte på etter jeg monterte spikesene.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    Kjøpte nettopp de samme til mine B&W 703. Merket ingen forskjell på lyden i forhold til orginale spikes. Eneste fordelen er at det ser bra ut og at det er MYE lettere å flytte rundt på høyttalerne!
    Har du hardt underlag, kan du prøve Valahalla dempeføtter istedet. Har selv kjøpt de, men har ikke fått satt de på ennå. De fleste anbefaler myke puter/føtter dersom man har hardt underlag som parkett/laminat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har du hardt underlag, kan du prøve Valahalla dempeføtter istedet. Har selv kjøpt de, men har ikke fått satt de på ennå. De fleste anbefaler myke puter/føtter dersom man har hardt underlag som parkett/laminat.
    Joda, man får jo anbefalt alt mellom himmel og jord hvis man spør litt rundt. Noen sier Soundcare, andre Valhalla og andre igjen anbefaler frosset ertestuing under høyttalerne. Den størst grunnen til at jeg ikke kjøpte Valhalla var prisen. Får meg bare ikke til å betale 400 kroner for 40 gram gummi... Lurer på om jeg skal prøve med et par steinheller under spikes'ene etterhvert da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte gummilapper hos hifiklubben og la under ht. mine. Det gav stor forbedring! Spesielt i bassen, men også resten av lydbildet klarnet opp. Men det kan jo komme som følger av en bedre bass... Har ikke sammenlignet direkte mot spikes, men har soundcare under ht. nå (satt på mine brukte cdm9nt ht) Synes de har noenlunde samme effekt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valhalla gummiputer er billigere enn Soundcare superspikes. Har inntrykk av de fleste som har prøvd begge deler sier gummiputer er best. Fordelen med Soundcare er at man kan lettere flytte høyttalerne. Det kommer sikkert litt ann på hvilke høyttalere man har også, og ikke minst hvilke lydbilde man foretrekker. Ikke noe fasitsvar her.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valhalla gummiputer er billigere enn Soundcare superspikes. Har inntrykk av de fleste som har prøvd begge deler sier gummiputer er best.
    Jeg har prøvd en del forskjellige løsninger opp denne gata. Valhalla gummi og Soundcare var klart bedre enn det andre jeg testet. Men i mitt oppsett var det heller ingen tvil om at super spikes ga best resultat. Byttet om flere ganger, og lånte også andre ører, uten at dette endret konklusjonen. Bassen ble strammere og mellomtonen mer "tydelig".

HT'ene, JMlab Electra 926, står rett på parkett.

Men som nevnt over avhenger sikkert dette mye av hvilke HT'er, hvilket underlag og ikke minst subjektiv preferanse.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Jeg har prøvd en del forskjellige løsninger opp denne gata. Valhalla gummi og Soundcare var klart bedre enn det andre jeg testet. Men i mitt oppsett var det heller ingen tvil om at super spikes ga best resultat. Byttet om flere ganger, og lånte også andre ører, uten at dette endret konklusjonen. Bassen ble strammere og mellomtonen mer "tydelig".

HT'ene, JMlab Electra 926, står rett på parkett.

Men som nevnt over avhenger sikkert dette mye av hvilke HT'er, hvilket underlag og ikke minst subjektiv preferanse.
    Angrer på jeg ikke testet begge deler. Nå har jeg festet Valhalla under, og løsner jeg de igjen må jeg vel kjøpe nye.
    Eeh, hvordan gjorde du det praktisk når du testet gummiputer?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eeh, hvordan gjorde du det praktisk når du testet gummiputer?
    3M adhesive tape og isopropanol :grin:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kanskje teste Soundcare Superspikes en annen gang. Det var i hvert fall en klar forbedring å bytte fra gummiknottene som fulgte med til Valhalla gummiputer. En fordel med gummiputer er også at naboen under hører mindre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •