The calibrator. Normalt med mørkt bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The calibrator. Normalt med mørkt bilde?

Hei!

Har en Sony kdf a11e 50 bakprosjeksjon.

Har nå kalibrert denne med The Calibrator, men synes bildet er veldig mørkt!
    Kanskje det bare er meg, men detaljer som nakkebretten i dresser f.eks kan være vanskelig å se. Skulle gjerne tatt bilde men har ikke annet enn mobilkamera tilgjengelig.

Har hvertfall stilt inn brightness slik at jeg akkurat ikke ser de svarte sirklene i hjørnet.

Til dere andre som har stilt inn med denne. Har dere også merket noe av dette?

Tips til andre ting man kan bruke for å stille inn brightness i bildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk samme problemet selv etter å ha brukt The calibrator. Har du justert grunnfragene på skjermen ved hjelp av brillene som er med? Dette hjalp litt hos meg, men måtte opp med lysstyrken for å få med detaljer i bildet.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump. Er det noen der ute som har The Calibrator, som også har DVE eller Avia eller tilsvarende? Jeg synes også bildet blir veldig mørkt etter innstillinger med The Calibrator, men det er kanskje bare skjermen som er slik?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    bump. Er det noen der ute som har The Calibrator, som også har DVE eller Avia eller tilsvarende? Jeg synes også bildet blir veldig mørkt etter innstillinger med The Calibrator, men det er kanskje bare skjermen som er slik?
    Jeg fikk Calibrator i går, og selv om jeg bare såvidt har vært innom, er det åpenbart at lysstyrke settes lavere her enn med DVE, samtidig som kontrast settes høyere. Skal eksperimentere mer med dette, selv om jeg kjøpte den primært for lydkalibreringen.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi ihvertfall enig om at det er en foskjell der. Kalibrerte på nytt med THX optimizer som ligger på Star Wars DVD'ene, og den gir mye lysere bilder enn The Calibrator. Satt å vekslet mellom disse to innstillingene mens jeg snurret et par filmer, og etter min smak forsvinner for mye av detaljene i mørke områder med instillingene fra The Calibrator. Men så spørs det da hvor mye av de mørke områdene regissøren har tenkt at vi skal se. Pussig at det er så stor forskjell mellom disse calibratorene synes jeg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en THX test da. Star wars og andre filmer med THX lyd har den testen som du kan kjøre før en snurrer film. Se om resultatet forandrer seg

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Calibator

Har både DVE og The Calibrator. The Calibrator gir et mye mørkere bilde enn DVE, og DVE er den som gir best bilde! Kjøp DVE og få det beste bildet, men sef er det beste å få PJ kalibrert av en ekspert.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg

Kalibrerte PJ med The Calibrator for etpar dager siden, og i anledning at avforum var nede i går ble det selvsagt etpar filmer på denne karen. Et stykke ut i Gladiatoren, som jo er ganske mørk, ble jeg sittende å tenke på at såå mørkt var det da ikke sist jeg så den. Så jeg stoppet, puttet inn Star Wars og justerte etter den "THXgreia" og fortsatte på Gladiatoren, og det ble myye bedre etterpå. Så ja, jeg er enig med deg/alle om at det blir for mørkt med The Calibrator.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte også Calibrator, men synes det ble altfor mørkt. Har samsung le40r72 som har problemer med mørke partier fra før. Brukte THX på Pirates of the carabinkrok så ble bildet mye bedre. Gratis!!!

Noen som har erfaring på THX vs DVE???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •