Instillinger fra 6600GT til CRT bd808S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Instillinger fra 6600GT til CRT bd808S

Eg har nettopp installert ny driver til kortet, fra 81.98 til 84.21, og samtidig oppgradert Theatertek fra 2.2.13 til 2.3. Det har skjedd store forandringer. Nå treng du ikke å skru ned brigthnessen i TT for¨å få svartnivået absolutt. Så min gamle instilling på -19 og +19 på kontrast blir heilt feil

Bruker forsatt gamma på 1.31. Er det noen som har forska på dette og funne en bra instilling? Har en BD808s, med flunka nytt Grønt LNQ rør Gler meg til Per Johnny kommer med gull øynene sine !

Men er det noen som kjører samme oppsett? Korleis måler man seg frem til best resultat ut fra kortet?

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nettopp sånne problemer er grunnen til at jeg skyr HTPC, alt for mange variabler å dille med. Resultatet kan jo bli bra, for all del...Selv sverger jeg til DVD spiller og en skikkelig scaler til min crt: Barco Graphics 808s. For å måle korrekt svartnivå, er den beste (og desverre eneste pålitelige) løsningen å få noen med skikkelig kalibreringsutstyr på besøk. Har ikke Per Johnny slikt utstyr? Forstod du ventet besøk av ham...Med så mange instillingsmuligheter og variabler som en HTPC byr på, er det fryktelig lett å gå seg vill i forsøkene på å rette opp "feil" i bildet. Man risikerer bare å lage enda flere problemer..Overlat fintuningen til proffene slik at du vet at alt er i orden!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •