Powercenter HTS 2600 fra monster

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Powercenter HTS 2600 fra monster

Jeg bare lurer på om det er lurt å gå til å gå til innkjøp av en slik boks for og få bedre lyd og bedre bilde? Jeg ser det er mange som har forskjellige meninger om dette stømrenser teamaet. Noen mener jo det fungerer og forbedrer lyden betraktelig, andre mener nermest du kunne like gjerne hive pengene i dass. Har vurdert og bestille en fra avshop men er veldig usikker, noen som har erfaringer med monster eller andre strømrenser/spenningsvern produkter som kunne være til hjelp. Setter pris på innspill....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har monster HTS2600 og må si at det er veldig praktisk med en slik boks, oppsettet mitt ble langt ryddigere, at den også fungerer som spenningsværn er jo også fint. Lydmessig så er det selvfølgelig ingen forskjell, men det hadde jeg heller ikke ventet meg. Den enesete måten en slik boks kan påvirke lyden må være at selve boksen er bedre skjermet enn en vanlig strømpad og derfor teoretisk påvirker lydkablene dine mindre...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men den skal jo fjerne støy da. Det kan vel kansje regnes som en lydforbedreing?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunns-sus ble lavere etter at jeg kjøpte mitt powercenter. Men hovedgrunnen til at jeg kjøpte var at jeg trengte flere strømuttak, og det frister ikke med de hvite plastpaddene fra Elkjøp. Har vært borti mange slike med feil og påfølgende gnister.

I tillegg har de jo overspenningsvern, og det er jo veldig kurant siden elektronikken vi har koster litt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster er vel fryktelig overpriset i Norge.. Jeg ville ha sjekket flere alternativer før du bestemte deg. Det kan være noen som er like bra for deg til langt lavere pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 2 stk av de strømsenterene det er snakk om her, Har vært plaget av små klikk og smell i anlegg når kjøleskap,fryser,bereder og varmekabler har slått seg av og på.....Ble kvitt all denne støyen , Elkjøp hadde best priser på monster strømrens så jeg kjøpte mine 2 der.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da holder den ihvertfall det den lover da, men hva med T+A? Det er jo et bra merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vurdert et slikt powercenter, hovedsakelig av samme grunn som drkaos, og ikke minst at de er enkle å skru på veggen bak stereobenken, i motsetning til paddene som ligger og slenger overalt (har 3 av dem rundt anlegget mitt nå, kan umulig være gunstig...).

Men det er en ting jeg lurer på: har overspenningsvern/filtreringen i disse powercentrene noe for seg dersom jeg kobler dem til et ujordet uttak? Bor i gammelt hus, jord er noe jeg bare har på badet og kjøkkenet...

Edit: Altså, når jeg snakker om å skru på veggen snakker jeg om lillebrødrene til HTS2600, f.eks. HTS1000.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 800, og det holder i massevis for meg. Ifølge Interconnect kan man belaste den med inntil 16 ampere.

For å kunne benytte overspenningsvernet må du koble den til en jordet kontakt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •