verste frekvens respons noen gang? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    oi beklager det hadde jeg helt glemt! ops:
    fasen står nå på 180. skal snu den til 0 og lage et nytt diagramm lager også en på 90.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

som eg anbefaler til andre. bygg bass-søyler som går fra gulv til tak dette gjer at du ulignar ein del av ståande bølger.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut at fasen ligger på rundt 90 men hadde ingen til å hjelpe meg så er ikke helt sikker... jeg brukte da din metode Niels Nielsen med å spille av en 80hz og så når jeg fikk størst utslag.

hvit er fase 90
    blå fase 0

bass søyler virker inntresangt, har du en link til DIY eller noe? :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

http://www.linkwitzlab.com/
    her finn du litt om dipol.

det med og bygge søylehøgtalarar leste eg om i hight fidelity for mange år sidan. eg ser du har sub, så det du treng er basser (mykje likt det eg har). kor store basser du vil bruke er opp til deg, men det bør vere 4 stk ob helst 2 søyler. søylene i ditt tilfelle treng ikkje spela lenger ned ein 50-40hz, då overtar svs. dette medfører at du ikkje treng store kasser til elementa. du treng ikkje kjøpa noko veldigt dyre element heller, dette på grunn av antal

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi, jeg har nokk missforstått deg ops: jeg trodde du snakket om bass fangere...
    har tenkt på å kjøpe ny sub av noe slag men det var visst totalt uaktuelt :sad: (ikke min avgjørelse)

jaja skal prøve med noe demping så tar jeg kansje knekken på de verste peek'ene. kansje jeg får spart til en sms 1 i fremtiden... skal til USA i sommer, tror du de er billigere der?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo slett ikke rart at kurven ser slik ut når du ikke har noe til å dempe refleksjonene fra vegg, tak og gulv.. tror du vil få ganske ekstrem forskjell hvis du demper skikkelig.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det vill si og bruke flere titalls tusen på dempematriale så har jeg nokk ike råd til det :???: men pga mye støy til naboene skal vi nå lyd dempe hele rommet og sette inn to nye vegger. har også siden disse bildene ble tatt fått et stort teppe på gulvet men har du forslag til demping så skal jeg se hva jeg kan gjøre. men jeg har ikke lyst å invistere store penger i akustikk siden jeg fremdeles bor hjemme og kommer sikkert til å flytte om ikke alt for mange årene...
    men har du noen forslag til noen økonomiske dempe måter så bring em on! :wink:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •