TrueRTA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: TrueRTA

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TrueRTA

Jeg kjøpte dette for kort tid siden, og det fungerte helt optimalt. Men nå får jeg det ikke til lengre.....
    Får problemer med feedback når jeg øker volumet, det fikk jeg ikke tidligere. Dermed får jeg ikke fjernet støy fra PC og andre vifter jeg ikke kan stoppe. Jeg økte bare volumet ved målingene tidligere og da ble støyen et "mindre" problem... Nå får jeg feedback, og det er ikke noe særlig.
    Til å måle bruker jeg en Behringer ECM 8000 via Behringer mikser(UB802 med phantomspenning) og i pcen har jeg et ESI Juli lydkort. Jeg har også en del problemer med å få justert volumkontrollene slik at jeg får en rett linje når jeg kalibrerer lydkortet. Dette er et "bedre" lydkort, og tror ikke dette kommer i kategorien "kjipe" lydkort som ikke er gode nok til å få en rett linje.
    Jeg bruker TrueRTA for Dummies som ligger på AVSForum, altså en brukerguide, som veiledning til å sette oppp dette.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå det gjelder den rette linjen, har du prøvd å skru ned hovedvolum og volum på "wave" på pcen/lydkortet? Har ikke testet så mye, men dette hjalp hos meg da jeg testet i går, og det var med lydkortet på pcen... Men blir en del støy fra pcen, så jeg må nok kjøpe inn et eksternt lydkort om det skal bli noe greie på det.

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også problemer med mye støy fra vifter i PC og vifte i PA forsterker. Men jeg får uansett volumjustering ikke orden på dette her. det funka fint tidligere med onboard audio lydkort. Men nå som jeg har fått dette ESI Juli lydkortet. Så har jeg bare problemer med å få ordentlige målinger. Alt annet er MYE bedre på dette lydkortet. Men hva hjelper vel det når ikke alt funker som det skal.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen forslag til et eksternt lydkort som vil funke bra til dette da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •