De platene på biwiring-terminalene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool De platene på biwiring-terminalene.

De som kobler terminalene sammen er jo av stinkende kvalitet, finnes det ikke noe bedre å koble de sammen med? Jeg vet det går an å bruke litt ht-kabel imellom, men jeg vil helst ha noe som er lagd for det, hvis det finnes. Kanskje noen bedre plater å få kjøpt et sted?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    De som kobler terminalene sammen er jo av stinkende kvalitet, finnes det ikke noe bedre å koble de sammen med? Jeg vet det går an å bruke litt ht-kabel imellom, men jeg vil helst ha noe som er lagd for det, hvis det finnes. Kanskje noen bedre plater å få kjøpt et sted?
    Kva med å kjøpe seg en kobberplate, og lage en kraftig en selv ?

Mener at det går an å kjøpe egne overganger, og terminerte kabler til dette !

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Kva med å kjøpe seg en kobberplate, og lage en kraftig en selv ?
    Joa, men de er faktisk litt tjukke fra før av. Men jeg tenkte kanskje det gikk an å få kjøpt noen broer eller no, bare no annet enn de platene liksom..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå til gullsmeden og bestill i enten gull eller sølv. Han lager dem nok like pene og "originale" som plater du vil ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dali har også noen fine jumpers for en billig penge om du ikke ønsker å legge alt for mye nedi dem. Ellers er jo en mail til eltek veldig fornuftig når det kommer til å få oppfylt ønsker på flere plan. hehe

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du har å utsette på de originale platene?
    Hvilket utslag mener du disse gir for lyden?

.

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    likte den iden om å gå til gullsmeden :-) :lol:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en selvfølgelighet at denne broen som sitter på høttaleren er av en dårlig kvalitet, ofte så er det disse som passer bra til høttalerne som sitter der orginalt, en kan jo prøve noen høttalerstumper for å se om det virkelig har noen invirkning. Men på en god del høttalere så er de broene som sitter der orginalt helt ok å bruke, selv så var jeg på jakt etter jumpere, men etter litt testing så har de fleste høttalerstumper havnet i søpelen...

En annen ting er at jeg tviler på at en dyr kabelstump skal ha så mye å si.. hvis selve kabelen fra forsterker til høttaleren ikke er av samme kvalitet, den som går fra terminalene er jo ikke rare lengden...
    Men prøv deg frem, det kan hende at den orginale ikke er så bra som den burde ha vært.. :lol:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen anbefaler å avisolere litt ekstra på høyttalerkabelen for så å føre denne direkte fra en terminal til en annen. På den måten unngår en "skjøting".

Selv har jeg ikke noen tro på at platene er av dårlig kvalitet med mindre høyttaleren også er av dårlig kvalitet, men det skader jo heller ikke å prøve et bytte.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Audiovector K3 Super en høyttaler med dårlig kvalitet, for lyden ble bedre når jeg byttet ut de originale platene med Supra Classic 4.0 kvmm.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisW
    likte den iden om å gå til gullsmeden :-) :lol:
    På et høyttalerpar jeg kjøpte i fjor så fulgte det med sølvstaver som jumper mellom mellomtone og diskant. Ikke gedigne saker, men...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle høytalerprodusenter er klar over enkle og billige "tricks" på sine produkter.:shock:
    Tenk om en av høytalerprodusentene uttalte følgende:
    "Selvfølgelig, medfølgende kontaktplater er kjiiiipe i lydbildet fordi de er beregnet for kjiiiipe installasjoner. Med å bruke spesialtilpasset høytaler-kabel på 4,65cm som er den anbefalte lengden mellom terminalene, løfter man kvaliteten betraktelig. Enhver bør skjønne at høytalere med 3 eller flere kontaktpunkter er beregnet for Bi-Amping, og det er først i en slik konstellasjon at lydkvaliteten er på et anbefalt kvalitetsnivå............"

Så da er det vel forståelig at "terminal-platene" stinker av kvalitet..... for de må jo være sinnsykt billige å produsere...........og skal jo egentlig hives snarest mulig?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da er Audiovector K3 Super en høyttaler med dårlig kvalitet, for lyden ble bedre når jeg byttet ut de originale platene med Supra Classic 4.0 kvmm.
    Mulig Supra Classic 4kvmm forringer lyden slik at du liker den bedre da?

Neida, men mener du virkelig at høyttalerprodusenter gidder å spare 5 kr på noe som er vesentlig for lyden? Det synes jeg faller på sin egen urimelighet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til de relativt solide platene på M-serien så veier de på K-serien 2 gram og er tynne som løv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til de relativt solide platene på M-serien så veier de på K-serien 2 gram og er tynne som løv.
    Snakk om å skyte seg selv i foten! :-? Ikke særlig smart når en prøver å selge godlyd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvilket utslag mener du disse gir for lyden?
    Det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd noe annet.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker pnerbye's metode, og lar høtalerkabelen gå gjennom begge terminalene. Kan ikke si at jeg hørte noe forbedring fremfor platene, men det blir mindre skjøting og bedre i teorien i det minste :-)

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har M3 Signatur og hører merkbart forskjel på vilke terminaler jeg plugger høytaler kablene til. Lyden blir fremhevet i det elementet jeg kobler kablen til og dette er så vist ikke slik det skal være. Til og med han som drev hifi-senter kjedens avdeling ved sentrum sene for ca 4 år siden mente at disse ikke var bra nok. De benyttet enten egne jumpere av kabel eller benyttet seg av bi-wire når de kjørte demoer!
    Han sa til og med at han hadde snakket med kostruktøren om at han ikke syntes disse var bra nok. Men han hadde bare fått svaret at disse var bra nok og det ikke var noen grund til at de gjorde noe med dette!
    Ser at de forøvrig fremdeles bruker den samme jumperen på den nye Mi3 serien!

Jeg benytter meg nå selv av bi-wire og har da en kable til bass og en til bass/mellomtone og diskant! Bruker også en kabel som jumper mellom bass/mellomtone og diskant. Etter jeg gjorde dette føltes de som om jeg hadde fått en ny høyttaler i hus.

Synnes alle som er eiere av AV burde prøve jumpere av egne kabler og det behøver ikke koste noe mer en jobben og lage de!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Jeg bruker pnerbye's metode, og lar høtalerkabelen gå gjennom begge terminalene. Kan ikke si at jeg hørte noe forbedring fremfor platene, men det blir mindre skjøting og bedre i teorien i det minste :-)
    Kan jo la plata sitte der i tillegg også...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •