kalibrering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: kalibrering

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kalibrering

morn igjen,

Kalibrering av pj! er det noe man gjør selv/Visuelt,eller finnes det instrumenter spesielt for dette ? Slik som Exempel---Satelitt ?man kan jo klare og finne sateltten selv,men ting går lettere med satelitt finder.

jeg så på en link her i sted et bilde med en kar med slikt utstyr (eller er det utstyr kun for og lette arbeidet) og få satt ting raskere opp og ikke en nødvendighet?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen projektorer er nok lettere å kalibrere enn andre, og de har også forskjellige muligheter til tweeking.

Fant denne linken til deg om kjapp kalibrering av TW10: http://avforum.no/forum/showpost.php...41&postcount=6

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste projektorer basert for filmbruk har i dag avanserte bildeinnstillingsmuligheter. Ingen projektor er perfekt innstilt til ditt rom rett ut av boksen, og trenger justering.

Den letteste formen for kallibrering gjør du med kallibrerings-DVDer som DVE (Digital Video Essential) eller The Callibrator. Selv anbefaler jeg DVE.

Innholdet på platen er referansemateriale, og en brukerveiledning er skrevet her på forumet og finnes her: http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaking/14315-bildekalibrering-ved-hjelp-av-dve.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye!