Bærbar PC gir bedre bilde enn DVD-spilleren...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Tex sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar PC gir bedre bilde enn DVD-spilleren...

Har trøbbel. Har testet med en bærbar PC koblet til projektoren via RGB-kabel. Ble mye bedre bilde enn S-video fra DVD spilleren. (og det er jo korrekt).

Fant etterhvert ut at jeg kunne kjøre RGB via SCART utgangen på DVD-spilleren og kjøpte da en Scart RGB til VGA RGB konverter

Kunne sikkert kjørt med PC'en men lyden blir ikke like bra som når jeg kjører via DVD spilleren.

Problemet er at bildet ikke er bra. Bildet er uskarpt, spesielt under bevegelse. Menyene på DVD-spilleren er meget skarpe og bra i forhold til når jeg kjører S-video. Under filmvisning er det så dårlig at S-video er bedre enn RGB via SCART... og det skal det jo ikke være...

Har NEC VT46 projektor. Se vedlegg for tekniske data. Har Denon 1600 DVD.

Er usikker på om SCART-kabelen er fullkoblet. Men hadde det manglet noe ville vel ikke bildet kommet i det hele tatt ? DVD-spiller menyene er jo skarpe...

Det er masse innstillinger på Projektor. Har forsøkt masse men kommer ikke videre. Har søkt på forumet også men blir ikke så mye klokere. Leverandøren av "konverteren" har sagt at den skulle fungere med projektoren.

Kan dette ha noe med frekvenser eller lignende ? Når jeg setter på pause så "rister" bildet litt....

Alle råd/linker mottas med takk...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jeg kan ikke meget.........

men har lest på forumet at hvis Scart'en ikke er fullkablet så vil du få composit igjennom, og det vil du jo ikke ha, for det er jo som kjent dårligere enn S-video.
    Start med å sjekke om du har en Scart RGB kabel du!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •