Kalibrering av SVS PB10 med Denon A11XV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av SVS PB10 med Denon A11XV

Hei, hei!

Jeg har nå lekt meg med min nye Denon A11 og SVS PB10 og prøver å finne beste plassering o.s.v. Har B&W 603s2, LCR600s3, DS6s3 og 601s3.

Etter MYE prøving å feiling har jeg kommet frem til at der jeg er nå, blir det ikke bedre med kun Audyssey rom kalibrering.

Jeg får til beste integrering med de andre høytalerne med følgende tjuvtriks:
    Ved å plugge fronter og senter med medfølgende skumplugger og justere avstand til vegg får jeg Audyssey autokalibreringa til å sette de til small og crossover til 80 Hz. For å få Audyssey til å justere subben mest mulig korrekt, plugger jeg også den med melfølgende skumplugg, ellers blir alt under 50 Hz drept av auto kalibringen.

Jeg har en peak rundt 40 Hz, og et dropp rundt 60 Hz.
    Det over 80Hz har jeg ikke fokusert på enda.

På bildet som er vedlagt er blått rett fra auto cal, mens lilla er etter å ha aktivert "Boundry gain filter" i THX opsettet. Musikk føles mer naturlig med boundry gain, men film er mer heftig uten. Dette er toner spilt i stereo fra PC. Gult er en sjekk med The calibrator på kun LFE kanalen.

På film merker jeg ikke peaker og drop, men på musikk med kontrabass slår dette veldig ut. Merker dette spesielt på Norah Jones - Live in New Orleans DVD konsert på første spor.

Så er saken:
    Hva er neste skritt for å fikse dette?
    Behringer 1124 eller Velodyne SMS-1?

Jeg har absolutt ingen problemer med å spille dypt eller høyt nok, så det kun å jevne ut 40 og 60 HZ som trengs, egentlig.

Kok

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en BFD og har en SMS-1 nå og kan iallefall fortelle deg at SMS-1 er milevis bedre. Med BFD fikk jeg og en veldig pen graf, men jeg mistet dynamikken, med SMS-1 får jeg begge deler.

Men equlizing kan i utgangspunktet ikke hjelpe deg mye med den dippen på 60hz. Prøv heller først å flytte subben og/eller sitteposisjonen da dipper kommer av cancelleringer og equlizing vil ofte bare gjøre vondt verre da.
    Men med en SMS-1 kan du bl.a. endre phasen på subben mye mer detaljert enn 0/180 grader og dette hjelper ofte mot cancellering.

Kjenner ikke audyssey systemet noe serlig så jeg vet ikke om du har mer å gå på der desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke merket noe til at BFDen demper dynamikken, og kan heller ikke se hvordan den skulle kunne gjøre det med mindre man ikke tilpasser sub ut nivået fra receiveren.

Men uanset så har Behringer flere modeller enn 1124, og den største har mic inngang, og RTA så du slipper for å bruke lydtrykksmåler. Jeg tror den, og mic'en (som er den samme som Velodyne bruker) koster ca 3500kr.

Audessey systemet skal også vistnok kunne justere frekvensgangen for sub på egenhånd, kan du ikke gå inn og justere manuelt?

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva det kom av, men har en mistanke om at AD/DA converteringen ikke er av de beste. Men det kan ha vært selve equlizingen og rommet som gjorde det og.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •