Vil du hjelpe å kalibrere en HK?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil du hjelpe å kalibrere en HK?

Hei. Har holdt på å stille og styre i min peise stue en stund nå. Jeg er desverre ikke så god på å kalibrere og har heller ikke allverdens tid til å forske på omerådet. (Småbarnsfar) Jeg er innom her ofte og har oppdaget at det finnes mye kompetanse på kalibrering her inne. Jeg bruker følgende utstyr: Infocus 4805, Denon 2805, Pioneer dvd 656, Klipsch cf2, klipsch kv4 senter, Proson bakhøytalere sat51, Sunfire mk2 og SVS pb10. Utfordringen blir å få dette til å bli opptimalt. Er det mulig? Det blir til at jeg stiller og flytter hele tiden for jeg tror det kan bli bedre. Noen som kjenner seg igjen?
    Hadde satt pris på en step by step forklaring fra begynnelsen av. Har en radioshack men som sagt kan ikke bruke den. Har lastet ned sinus toner fra lsound og har funnet ut at 39,5 på master ved 50hrtz er utgangspunktet jeg skal bruke.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2805 har jo innebygget romkorreksjons system for oss med 11 tommeltotter! plasser høyttalerne så riktig som mulig før du kjører romkorreksjonen så blir det nok bra skal du se... 8-)

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda den har jeg benyttet meg av. Det jeg savner i lydbildet nå er mer "fot" i bassen. Det spiller bra i bunnen men mangler evnen til å sparke meg i mellomgulvet på musikk. På film er jeg forsåvidt fornøyd med lyden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •