Stille inn Infocus 4805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stille inn Infocus 4805

Jeg driver og kalibrerer min 4805 med dve etter at jeg fikk meg en komponent kabel. Jeg stiller dvd spilleren min til å sende ut et progressivt signal (pioneer dv-575) og jeg får et bilde på skjermen.

Men når jeg skal stille inn bildet må jeg sette brightness til 18 og contrast til 45 for at jeg skal kalibrere korrekt etter det dve sier.

Jeg syntes dette var litt lavt, fordi når jeg skrur av progressive signaler og bruker interlaced så er brightness på 46 og contrast på 58 (bare cirka tall)

Er dette vanlig? Hva burde jeg eventuelt bruke? Jeg merket ikke akkurat stor forskjell i bildekvalitet når begge var riktig kalibrert, men jeg hadde flere muligheter til å justere farger når jeg kjørte et progressivt signal.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har og store forskjeller i innstillinger på progressive vs interlaced!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg fikk det til nå. Leste litt i gorm sin quick guide med å bruke dve og jeg fikk det mye bedre. Var bare jeg som hadde misforstått litt. Men det er fortsatt en god del forskjeller.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har en av de bedre / dyrere DVD spillere med skikkelig bildeprosessor, tror jeg nok du vil få best bilde med å sende interlaced ut fra spilleren. Bildebehandleren i 4805 er nemlig bedre enn de fleste low-end DVD spillere på markedet. Bare et tips..

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 4805 og 575 i og, jeg sender progressivt!
    men det er kun fordi jeg har en bugg ved interlaced, de 2-3 nederste linjen flimrer noe sinnsykt! får det ikke vekk! så da sender jeg progressivt fra 575

men det skal og sies at jeg har ikke lagt merke til store forskjellen når jeg har testet! så, jeg griner ikke så mye! (bare bittelitt )

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som du sier at det flimrer på interlaced har jeg også. Den sorte linjen nederst flimrer som du sier. Ganske så irriterende. Men nå er jeg fornøyd.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 4805 som er koblet med komponent kabel til en Denon 1910.
    Jeg har testet litt frem og tilbake interlaced/deinterlaced fra dvd-spilleren.
    Det jeg kom frem til er at jeg får best bide med interlaced signal fra dvd-spilleren.
    Det er samme deinterlacer brikke som sitter i både pj og dvd spiller. eneste forskjellen er at den ene er laget for å sitte i et "mottaker aparat" og den andre i en signal kilde. Så der er det nok elektronikken rundt brikken som utgjør forskjellen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •