Råd om justering av lyden ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for en god forklaring Flageborg ;-)

Lyden er blitt mye bedre i dette oppsettet, men jeg var litt nervøs for at jeg skulle miste info når jeg så på film !
    Jeg bruker ikke SUB til musikk i det hele tatt, og ved "Pure Direct" i stereo modus fjernes alle innstillingene, og lyden går direkte i høytalerne.
    Høytalerne er da selvfølgelig satt til Large!
    Denne innstillingen er enkel å bytte til (trykke på en knapp).

Jeg lurer bare på en ting til !
    Når Suben spiller alt under 80Hz, og plasseringen er sånn som nå, så føler jeg at jeg i enkelte sekvenser kan retningsbestemme hvor dypbassen kommer fra!
    Ikke ofte, men det hender!
    Er det noe som kan gjøres for å motvirke dette ?
    Har du noen gode triks for å finne rett "fase" på suben ? (fasen står på 0 nå)
    Mener at alt er korrekt innstillt, men hadde vært greit å være 110% sikker;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Jeg lurer bare på en ting til !
    Når Suben spiller alt under 80Hz, og plasseringen er sånn som nå, så føler jeg at jeg i enkelte sekvenser kan retningsbestemme hvor dypbassen kommer fra!
    Ikke ofte, men det hender!
    Er det noe som kan gjøres for å motvirke dette ?
    Har du noen gode triks for å finne rett "fase" på suben ? (fasen står på 0 nå)
    Mener at alt er korrekt innstillt, men hadde vært greit å være 110% sikker;-)
    Det er nå du må fram med en RadioShack, for å kartlegge hvordan rommet samarbeider med SUB'n. du har sikkert en "dipp" og en "topp" og det må måles for å finne ut av...........;-)

Da vil en Behringer DSP1124P fra www.lsound.no være en billig investering for å komme best mulig til mål.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er nå du må fram med en RadioShack, for å kartlegge hvordan rommet samarbeider med SUB'n. du har sikkert en "dipp" og en "topp" og det må måles for å finne ut av...........;-)

Da vil en Behringer DSP1124P fra www.lsound.no være en billig investering for å komme best mulig til mål.
    :wink: Har allerede en lydtrykksmåler, men jeg må si at jeg er helt grønn når det gjelder å bruke den !
    Er det noen brukermanualer/tips/triks/guider som noen kan linke til ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FallenA

Klistret øverst i "Kalibrering/Twaking" ligger Brukerveiledning lydtrykksmåler ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Henger meg på og spør experten:
    Jeg har subben stående midt mellom fronthøytalerne og under center høytaleren.
    Det er en båndpass/bassrefleks kasse (Paradgim PS 1200)
    Er kuttet ved 60hZ samme som h/k forsterkeren, står på linje med fronthøytalerne, er matet med LEF signal til film og Front+LEF til musikk/tv o.s.v. Alle høytalere er stilt på Large
    Etter og ha hatt den i 5-6-7 år nå med justering, fase og plassering av fronthøytalere begynner jeg og bli fornøyd med lyden. Med da 3 12" font+sub blir det litt trykk.

Men spørsmåler er om plasseringen av fronthøytalerne har så mye og si som jeg tror ? ? ?
    har flyttet en god del innenfor få cm til siden frem/tilbake og jeg merker mye forskjell i hvor mye bass det blir. Gamle Jamo D 265 som går som front til jeg har penger til og begynne og bytte ut hele settet.
    Starter med ny SVS sub fra lsound bare prisene kommer på plus/2

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •