Adjusting screen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer James Juiceless sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Adjusting screen

Først, projektoren (LG RL-JA20 MKII) er plassert på hylle høgt på bakveggen i rommet.

Dette er sjølvsagt langt ifrå noko ideell plassering med tanke på keystone, men slik må det vere midlertidig inntil eg har fått eit takfestet på plass.

Så problemet, korleis få bildet justert langt nok ned uten å plassere projektoren i fæl vinkel? Ein skulle tilseie at svaret ville vere noko form for vertikal screen adjust i tillegg til keystone, men det lar seg ikkje gjøre i menyen...

Det skal også seiast at eg er pretty newbie i proj samanheng :wink:

Forslag folkens?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Adjusting screen

Sitat Opprinnelig postet av James Juiceless
    Først, projektoren (LG RL-JA20 MKII) er plassert på hylle høgt på bakveggen i rommet.

Dette er sjølvsagt langt ifrå noko ideell plassering med tanke på keystone, men slik må det vere midlertidig inntil eg har fått eit takfestet på plass.

Så problemet, korleis få bildet justert langt nok ned uten å plassere projektoren i fæl vinkel?
    Her er det ingen "silver bullet". Sanyo Z2 som kommer senere har en glimrende løsning her, men du må nok belage deg på enten:

1. Ha prosjektoren i "fæl" vinkel med mye keystone.
    2. Legge prosjektoren opp/ned på den samme hylla (evt. støtte opp med noe for at den skal ligge stødig og for at knappene ikke skal ta nedi.
    3. Få deg takfeste fort som f***.
    4. Skaffe en lavere hylle.

Jeg ser ingen andre løsninger. Du bør kanskje også vurdere å bygge den inn i en lyddempende boks (da montert opp/ned som ved bruk av takfeste). 34dB støy er definitivt hørbart...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •