Feste høyttalere til stativ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feste høyttalere til stativ

Hei!

Hvordan kan jeg få festet høyttalerne mine til stativene på en måte som ikke forringer lyden. Jeg har hørt at blu-tack skal være bra. Noen som har erfaringer?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluetack (eller plakatkitt, som jeg velger å kalle det), fungerer helt flott, og demper overgangen av lyd mellom høyttaler og stativ noe også.

Likevel vil jeg si at det fungerer best på ganske lette stativhøyttalere. Blir de tunge, vil plakatkittet flyte såpass utover at det ikke demper så mye lenger, og det vil uansett ikke holde på plass en tung høyttaler hvis noen dunker hardt nok borti den.

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen.

Jeg fant en test av forskjellig dempemateriale fra "Stereophile", der Blu-Tack gav bedre resultater enn andre (betydelig) dyrere alternativ.

"The winner in this comparison, however, is the cheapest: the three pads of Blu-Tack, squashed flat between the base of the speaker and the stand top-plate. Not only do these pads reduce the amplitude of the main mode by more than 6dB, and almost zap the 156Hz and 344Hz modes out of existence, they significantly clean up the cabinet wall's HF vibrations."

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedet for Blue-Tack kan du bruke Tack-it. Det er samme guffa bare billigere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •