Lydisolering igjen !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydisolering igjen !

Jeg har et lite problem!
    Saken er at jeg leier et hus.
    Eneste rommet som egner eg til kino, er en adskilt krok av stuen. (Se min kino).
    I huset finnes det også en leieboer i kjelleren, og av en eller annen grunn har huseier droppet allt som har med lydisolering mellom etasjene :x
    For å være snill oggrei, har jeg ikke hatt de store utskeielsene i kinoen enda, men jeg begynner å bli litt frustrert.
    Finnes det noe jeg kan gjøre, eller legge oppe på parketten for å dempe lyden nedover?
    Høytalere, og SUB skal sevfølgelig settes oppå heller av betong el. men jeg tror nok ikke dette er godt nok for å dempe lyden!
    Er det noen "Reodorer" der ute som kan hjelpe en desperat, og frustrert filmelsker ?

På forhånd takk for svar !

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg ikke at det er så veldig mye å gjøre annet enn å begrense seg... Jeg bodde selv i et gammelt hus uten noe særlig med isolering. Det var da såpass kytt at ghettoblasteren til personen over meg var særdeles irriterende.

Du kan prøve med noen tunge steinheller under høytalerene, samt demping mellom gulvet, steinen og høytalerne. Dette har blitt diskuter i mange tidligere tråder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme sub

har samme sub som du har. full dryler på anlegget hele tiden. har ikke fått ei klage ennå. kjekt når det er lydisolert..

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vekker denne tråden til live, da jeg snart skal flytte inn i ny leilighet. Det er en kjellerleilighet på ca. 130m2, så det er jo grei mulighet til å legge hjemmekinoen på det rommet som passer best. Jeg har betongheller under høytalerne, men er det noen andre enkle tips som kan dempe lyden litt? Jeg kommer nok til å kjøpe hus om ca. 1 1/2-2 år, så det er ikke nødvendig med noen særlige installasjoner.

Er det mulig med noen enkle saker, som f.eks kan skrus i taket e.l. som hjelper litt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •