Tips: Kallibrering med DVE fra Dreambox.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips: Kallibrering med DVE fra Dreambox.

Hei, har gått og irritert meg over at jeg aldri har blitt helt fornøyd med bildene fra satelittsendinger. Det gjelder samme hvilken sat. tuner jeg har hatt da det ikke har vært noen måte å få kalibrert disse på.

Jeg har en Dreambox DM7000S med 120GB HD og nå har jeg endelig funnet en måte å få rettet på dette.
    Jeg brukte DVD Dekrypter og la DVE på hardisken til PC. Fant deretter ut hvilken .vob fil som inneholdt bildene man trenger for å kalibrere. Fant ut at disse ligger i VTS_07_01.vob. Overførte denne til harddisken på Dreamboxen.
    Herifra kan man spille av, spole og pause denne fila som man vil. Har nå fått kalibrert lys, farger, kontrast osv. Kan bare si at hvis du har en Dreambox og DVE, så ta deg tid til å gjøre dette. Fant ut at mine gamle innstillinger var ganske langt fra hva som er korrekt. Nå har jeg fått ett mye bedre bilde og ikke minst- jeg vet at nå er det så riktig jeg kan få det...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir det korrekt å bruke DVD kalibrering for TV sendinger? Burde vel kalibrert etter prøvebilder på kanelene.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener, men å kalibrere 1000 + kanaler etter prøvebilde blir bare ikke aktuellt... (Ikke nok memory på hverken TV eller projektor :lol: ).
    Har vel heller tatt en "gyllen middelvei" så å skrive at det det er korrekt var vel å ta i fra min side. Vet jo at TV signalene kan variere fra kanal til kanal, men etter hva jeg har lest her på forumet så er jo heller ikke ikke engang THX optimaliserte DVD'er likt kalibrert, og hvem gidder å kalibrere om TV/projektor for hver DVD man skal se på (foruten da kanskje de med THX optimizer)...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •