kalibrering av bakprosjektor tv. sliter med blåfargen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kalibrering av bakprosjektor tv. sliter med blåfargen?

Har kjøpt meg en Toshiba 42wh46p bakprosjektor tv. I den forbindelse har jeg prøvd å få fintunet convergence innstillingene til tven. Det jeg sliter med er at blåfargen ser ut til å "flyte ut". I convergence menyen har man et grønnt kors et blått og et rødt som man skal plasere oppå hverandre Slik at de tilsammen skal gi et hvit kors. Problemet er bare at disse korsene ikke holder seg til et bestemt antall rader billed punkter. Spesielt blåfargen har en tendens till å flyte ut. Dette viser igjen når man har lyse farger mot mørk bakgrunn. for eksempel teksting av en film. Det hvite får på en måte en blå glorie rundt seg. Har prøvd forskjellige billedkilder men det er merkbart på alle . Og selve justeringen er jo en meny i tven som ikke får signal via en extern billedkilde. Skal tven min være slilkt eller tyder det på at det kan vøre en eller annen form for feil på den. Noen andre her som har hatt lignende problemer. Eventuellt hvordan fikk dere løst det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på torshiban jeg har 42 wh18p . jeg må justere alle punkter fra 1-9 under kovergens menyen .jeg trykker 1 på fjern kontroll så kommer et nytt lite kors opp der 1 tallet stod som jeg kan justere konvergesen i dette hjørne. dette gjøres i alle punkter fra 1-9. samme prosedyre må gjøres ialle widemoder untaget korset i mitten.husk att tven må stå på en timestid så rørene blir varme.for litt mer avansert justering må gjøres i servismenyen.det kan hende du har en form for automatisk konverges innstilling.
    her er en lik for div justeringer for toshiba
    http://www.keohi.com/keohihdtv/brand...rvicemenu.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er her problemet ligger. når en stiller convergensen. og først hovedkorset deretter nummer en til 9 så er det umulig å få blåfargen til å ligge hundre prosent over de andre fargene. i stedet for at fargene holder seg til krysset så flytter de ut over side pikslene også. hadde alle tre fargene holdt seg til et avgrenset kors på for eks 100 piksler i en rett strek horsiontalt og vertikalt så hadde det vært lett å justere, men rød og spesielt blå har en tendens til å smitte over på pikslene ved siden av korstet som i utganspunktet skal være svarte. Dette er uanset hvilken billedkilde som er koblet inn og unasett hvilken wide modus tven står i.

Tok en tur innom convergence menyen i service mode. Herregud , Geometrien virker jo helt fucked up. blåfargen ser ut til å være ut av focus. samme med grønn. Rød ser ok ut.

Geometrien er fin ca midt i bildet., men noen av fargene ser ut til å bue oppover når en kommer ut på sidene på tven. Turte ikke gjøre noe i den menyen jeg, redd for at det skal bli værre enn det var stillt fra fabrikk.

Er ikke dette god nokk grunn til å klage til deal som har solgt meg tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå vært i kontakt med deal, der jeg kjøpte tven. De satte meg i kontakt med STRAX sin lokale avdeling her i byen. Var oppe og snakket med en av reperatørene. Han mente at sansynligvis så måtte fokusen til grønn og blå stilles ( det som gjorde at fargene smittet av til omgivelsene)

i tillegg må convergensen stilles i service menyen. Dette skal dekkes av garantien, og deal skal sende rekvesisjon.

Godt å vite at det ikke er jeg som er for nøye, kompiser av meg sier at det er jeg som er for pirkete, men der fikk jeg rett. hehe.

Håper det blir en ordning på det.

Skal legge ut bilder av convergence rutenettet fra service menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    super service fra Deal. STAX service verksted ringte og sa de komm og henta tven en halvtime etter at jeg hadde snakket med DEAL. det må jeg si er super raskt. All honør til DEAL for å ordne opp. Får bare håpe resultatet blir knall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk den tilbake fra service staar hjemme og venter. linse fokus justert pluss convergence i service meny. haaper det er blitt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de helt vet hva de gjør der oppe hos STRAX. Da jeg sjekket tven såg jeg med en gang at noe ikke var som det skulle. Satte på tvbilde samt en test dvd. blått blir liksom ikke helt blått lenger, og mørke bilder får et grønn/gult skjær i seg. Har en mistanke om at de har stil fokusen på det blå billerøret for stramt slik at det blir for lite blått i bildet. De burde jo ha sjekket dette før de sender ut tven til kunden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •