Valhalla vt-feet fra hifiklubben vs liggeunderlag

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valhalla vt-feet fra hifiklubben vs liggeunderlag

Var på hifiklubben forleden, og så disse putene. Knadde litt på dem, og har funnet ut at noe slikt kan være ypperlig for meg, da jeg har senterhøyttaleren plassert oppå tv-apparatet, noe som git litt ressonans i tv-kabinettet. (er plassert på senterhøytaler-stativ fra b-tech)

Det jeg da lurer på er hvor stor forskjell vil jeg merke med vt-feet kontra et "tilklippet" liggeunderlag i samme størrelse?

Under knaingen merket jeg at vt-feet var en god del fastere enn et liggeunderlag, men likevel er prisforskjellen såpass stor at jeg føler at jeg burde spørre om dette spørsmålet...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes VT Feet er overpriset til de grader. De fåes forresten i forskjellige grader alt etter vekten på utstyret mener jeg.
    Den bedste løsning er sikkert å skrue bakplaten av ditt tv, legge en bitumenplate opp under øverste delen av denne bakplaten, dette vil øke massen i tv´ets plastic og saken skulle være biff egentlig.
    Men ja, der vil sikkert være forskjell fra et liggeunderlag, men da er der andre ting du kan bruke også, hjemmelagede siliconballer, møbe gummiknotter osv.....

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker slike under mine høytalere. Det fungerer helt fint. Jeg synes også at de litt for dyre.

Jeg brukte tidligere Pulsar Pionts, men synes Valhalla putene fungerer mye bedre i mitt oppsett.

Siden du skal bruke dem under center HT, så tror jeg at liggeunderlag kan gjøre samme jobben. Liggeunderlaget blir deformert dersom høytaleren er for tung... Prøv med liggeunderlag først, det er rimeligste løsning.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har limt noen møbelknotter på selve senter-stativet, slik at høyttaleren nå står på de. Synes lyden ble litt klarere, så holder meg til dette til jeg får testet det med en film.

Høyttaleren veier ikke mer enn 6kg, så tror liggeunderlag burde gå greit. Har et par-tre i boden, så kan klippe de til og sjekke opp mot møbelknottene.

Vt-feet er stygt priset ja.. Fysj..

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niels Nielsen
    Den bedste løsning er sikkert å skrue bakplaten av ditt tv, legge en bitumenplate opp under øverste delen av denne bakplaten, dette vil øke massen i tv´ets plastic og saken skulle være biff egentlig.
    Denne bitumenplaten høres interessant ut. Hva er det egentlig?
    Beklager om dette blir litt OT i tråden, men jeg har lett lenge etter noen som kan si noe om hva jeg kan gjøre for å unngå kabinettresonnans i tv'en. (Dette har ikke noe med bruk av center å gjøre.) Når jeg bruker høytalerne integrert i tv'en min, (til f.eks. nyheter og barnetv) så produseres en vildsom buldring /skurring i kabinettet ved "lave" frekvenser.

Jeg har sendt inn tv'en til Philips en gang tidligere for dette problemet, fikk den tilbake like ille.. Nå lurer jeg altså på om jeg kan fikse på denne ulyden selv? Kan jeg åpne kabinettet? Eller, for å spørre annerledes, bør jeg gjøre det selv? Er usikker på om det er kabinettet eller høytalerfestene som er løse. På Elkjøp fortalte de at skruene i høytalerfestene ofte var limt og at dette limet noen ganger kunne løsne under transport som dermed fører til løse høytalere og tilhørende skurring i fester/kabinett.

Håper du, Niels, eller andre, kan svare!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bitumen plate er vel noe alla asfalt plate tenker jeg!

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema selger svarte møbelknotter som er litt gummiaktige. De er litt harde, men man kan bare stikke litt hull på dem her og der så blir de mykere. Disse koster så godt som ingenting og fungerer greit. Jeg bruker de under flere av mine komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Holy Diver]Niels Nielsen
    Denne bitumenplaten høres interessant ut. Hva er det egentlig?

bitumen er oljesalmmen i asfalten som holder pukke sammen. bitumen får en slags gummiliknende følelse når den er kald men den er alikevel nogenlunde stiv og jeg trur neppe noen vib vil komme igjennom den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •