Hei!

Noen som har formening om hvordan en slik enhet kan gjøre seg i anlegget med tanke på lydkvalitet?

Vil en miste mye i lydkvaliteten ved å benytte en slik EQ?
Jeg ser med interesse på at du her kan kjøre digitalt ut fra CD spilleren, og behandle signalet heldigitalt hvor du kan korrigere lyden med 31 bånds EQ, hvor du videre kan velge cut-off på subwoofer etc. Da vil en kunne bli kvitt de aller laveste frekvensene dersom de forstyrrer akustikken... på denne måten vil en kunne "sette sammen" akkurat det lydbildet en måtte ønske. F.eks. kunne jeg altså kjøre cd spilleren med digital utgang til denne enheten og leke meg innstillinger, så ville signalet gå videre til f.eks. receiveren digitalt og så vil d/a konvertene i receiveren gjøre signalet analogt. Videre er alt "som før". Dvs. jeg kan kjøre dvd spiller helt utenom, men har altså mulighet til å kjøre rene cd'er med masse moroeffekter... her kunne jeg tunet cd'spilleren til f.eks. partyfaktor (dvs. fjerne litt av den aller laveste bassen, og dermed få subwooferne til å spille heftig i 50-100 Hz området, da blir det klem i brystkassa! Videre kunne jeg tunet ned diskant og mellomtone for ekstra høy morofaktor uten at øra tar kvelden.... da kunne jeg kombinert harry cervin lyd og god lyd samtidig! CD blir da morolyden og ypperlig til fest, mens det fra DVD blir optimal lyd i form av korrekt lydgjengivelse...

Kanskje kunne det hende jeg kunne ha fått lyden til å bli enda mer korrekt med EQ'en til å fjerne topper og bunner i frekvenskurven?

Noen som har synspunkter?