Farger på Sanyo Z3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farger på Sanyo Z3

Jeg har en helt ny Sanyo Z3 som er min første projector. På denne har jeg lagt merke til at det ved vertikale panoreringer kommer bølgelignende bevegelser. På horisontale panoreringer er det derimot helt OK.
    Jeg har ikke DVE, men satte på en DVD som inneholder THX-kalibrering, og så at fargene smittet over ganske mye, spesielt under grønn og lilla fargerute. Er dette noe som kan tweakes bort, eller er det en feil på projectoren? Og kan det ha noen sammenheng med bølgene ved vertikal panorering?
    Noen som har synspunkter her ....?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med forskjellig tilkoplinger? HDMI, Component etc.. Er problemet med alle kilder?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har bare komponentkabel.
    Har lest så mye om konvergensfeil (Panasonic AE700), og lurte på om det kunne være noe slikt.
    Jeg har dessverre null peiling på kalibrering, men tenker å anskaffe DVE for å se om jeg kan få ting bedre etter hvert.

Når det gjelder DVI, så kan jeg vurdere å kjøpe en kort kabel som jeg kan prøve fra kona's bærbare PC. DVD-spilleren min har ikke DVI/HDMI.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Nei, har bare komponentkabel.
    Har lest så mye om konvergensfeil (Panasonic AE700), og lurte på om det kunne være noe slikt.
    Konvergens-problematikk vil du oppdage best i det hvite rutemønsteret. De hvite linjene vil da være misfarget, f eks hvis en linje er 5 pixler bred, vil eksempelvis kun 3 fremstå som helt hvite, de ytterste pixlene med ett eller annet fargestikk.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en helt ny Sanyo Z3 som er min første projector. På denne har jeg lagt merke til at det ved vertikale panoreringer kommer bølgelignende bevegelser. På horisontale panoreringer er det derimot helt OK.
    Så når bildet går fra topp til bunn henger det etter? flimmer? skjønte ikke helt "bølgelignende"...
    hvis bildet virker mer urolig i vertikal retning, kan det ha med syncen å gjøre... det at grønt og lilla blander seg er ingenting å bry seg om.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Så når bildet går fra topp til bunn henger det etter? flimmer? skjønte ikke helt "bølgelignende"...
    Hmmm. Vanskelig å forklare. Fenomenet er mest tydelig på horisontale konturerer ved vertikal panorering. Sterkt overdrevet kan jeg sammenligne det ned regn på vindusruta. Mulig at det er et resultat av at det henger etter.
    hvis bildet virker mer urolig i vertikal retning, kan det ha med syncen å gjøre...
    Hva bør jeg da gjøre?
    det at grønt og lilla blander seg er ingenting å bry seg om.
    Puh. Det var da godt å høre.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du tar opp et lyst bilde, og léer litt på selve projektoren, ser du da disse bølgene som om de "omformer" seg ala et kaleidoskop? (du skjønner hva jeg mener hvis det er det som er feil ) syncen er bare frekvensen i vertikal retning. får ikke gjort noe med den..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du tar opp et lyst bilde, og léer litt på selve projektoren, ser du da disse bølgene som om de "omformer" seg ala et kaleidoskop? (du skjønner hva jeg mener hvis det er det som er feil )
    Satte på åpningsscenen i Istid, pause på et lyst bilde og beveget foriktig på projectoren. Ingen kaleidoskop-tendenser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •