Hvilken hz?
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hvilken hz?

Hvilken hz?

Best å få mest db på 50 hz eller på 80/90hz for morrofaktor på film? Høyt på ene drar ned deg andre.

Personlig så ville eg konsentrert meg meir om de laveste frekvensene på subwoofer og heller sett om fronthøytalerene kunne gått et stykke ned i frekvens for å få en fine overgang mot subben.

Hvilke fronter har du?

Min stuekino:
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Sitat Opprinnelig postet av Pondus Vis post
    Best å få mest db på 50 hz eller på 80/90hz for morrofaktor på film? Høyt på ene drar ned deg andre.

Jeg bruker THX deling, anbefaler dette til andre.

Sitat Opprinnelig postet av Pondus Vis post
    Det er vel snakk om en delefrekvens der subwooferen i alle tilfeller vil jobbe ned så langt i frekvens den orker, mens det mer handler om hvor langt opp i frekvens subben trives med å jobbe samt hvor langt ned i frekvens frontrekka er egnet for å jobbe. Hva som blir riktig avhenger vel derfor av hva slags utstyr som benyttes samt egenskapene til rommet utstyret står, hvor lett det er med optimal høytaller og sub plassering osv.

Generellt sier man vel at man bør la sub gjøre det den er best til og resten av høytallerne jobbe med de frekvensene de gjør best. Det betyr i praksis ofte å velge 80 hz, da det avlaster surroundforsterker fra å jobbe i de frekvensene som krever mest watt slik at de spiller renere opp i frekvens og man kan spille litt høyere, mer dynamisk osv. Får man ikke nok effekt i sub området fra LFE sporet, er det bare å velge en bedre egnet sub eller for mer jevn bass kontroll ved flere sitteplasser, øke antall subber....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 04-28-2012, 14:32
  2. Nyinnkjøp for ca 12000kr. Hvilken tv og hvilken forhandler?
    By siimen in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 07-16-2010, 11:23
  3. Hvilken Panasonic 50", og til hvilken pris?
    By jakv in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 5
    Siste melding: 06-12-2007, 20:51
  4. Hvilken Bremnes-CD begynner man med? (Hvilken sang var det først da..)
    By cybervision_ in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 14
    Siste melding: 04-25-2007, 13:21
  5. Hvilken musikk er mest populær/ hvilken musikk hører dere på?
    By Stereofreak-MODEL 2330B in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 37
    Siste melding: 02-24-2006, 00:29

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •