"Kalibrering" hos Elkjøp
Viser resultater 1 til 7 av 7

"Kalibrering" hos Elkjøp

Skal kjøpe ny TV hos Elkjøp til uka. Blir mest sannsynlig Samsung 65" UE65KS7005.
    Elkjøp tilbyr "kalibrering" for 1000kr, men er det verdt pengene? Selger mente såklart at dette var veldig viktig og gjøre. Kom en lang regle om alt det positive dette gjorde både for TV, øyne og ikke minst strømforbruk.

Men gjør de egentlig noe mer enn å taste litt på innstillinger og sette opp etter øye mål?

Har du sett hvordan er tv innstilt i butikkene ?
    vel.... Jeg vil aldri stole på de med min 1000 lapp ...
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor ikke bestemt. Lerret ikke bestemt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,187
    Alle de "Elkjøp kalibrerte" skjermene jeg har sett til nå, er justert helt på bærtur. Og det tar ikke mer enn 10 sekunder å gjøre bildegjengivelsen veldig mye bedre, bare ved hjelp av litt erfaring, sunn fornuft og fjernkontrollen. Selv en ren resett tilbake til fabrikk-innstilling hjelper vesentlig.

Til alle dere som vurderer slik "kalibrering", slår det dere ikke som merkelig at ingen hos Elkjøp spør dere om deres preferanser, lysforholdene i rommet, og hva dere normalt bruker skjermen til (gaming/TV-titting/film)? Dette er jo bare en måte å presse prisen på TV-apparatet nedover på, for så å hente inn fortjenesten på salg av snake-oil tilleggstjeneste.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Var det jeg nesten regnet med. Men da sparer jeg heller den tusenlappen, og stiller tvn så bra jeg klarer og få den. Så kan jeg heller leie inn proffer til å kalibrere hjemme hos meg senere

Kjøpte en 'kalibrert' TV på Elkjøp i fjor. Betalte dog ikke for det, det var en som hadde stått lenge. Absolutt ingen av gråskala kontrollene, hverken 2 eller 20 punkt var rørt.

Sent from my F8131 using Tapatalk

Enkelt og gjøre selv.

Får kjøpt blu-ray plater med enkel kalibrering som gir et ok resultat.

Diskene har som regel en forklarings video om hva du ser etter og hvordan du justerer

Funker for "folk flest" det [emoji1303]

Men ønsker du maks ut av det tv'en kan levere så må det en proff kalibratør til som kalibrere på plassen med de lysforhold osv som han innvirkning hos deg.

Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Lignende tråder

1. "Luretilbud" fra Elkjøp?
    By cbwollis in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 11-27-2015, 21:34
  2. Elkjøp og "ekspertene" som jobber der...
    By nordic45 in forum Generell chitchat
    Svar: 3
    Siste melding: 05-11-2014, 19:39
  3. Kalibrering via BD spiller og HDMI "switch"
    By Speedfight2 in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 4
    Siste melding: 10-13-2008, 13:19
  4. YPAO-kalibrering av RX-V663 -> "Out of Phase"-problem... hva er galt?
    By goodiegood in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 34
    Siste melding: 07-27-2008, 02:18
  5. Enda en "hjelp til sub kalibrering" tråd
    By CNK in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 5
    Siste melding: 08-19-2006, 21:30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg