del dine innstillinger/erfaringer i audyssey multeq-dynamic eq-dynamic volume. osv.
Viser resultater 1 til 3 av 3

del dine innstillinger/erfaringer i audyssey multeq-dynamic eq-dynamic volume. osv.

hei.

har brukt litt tid på og finne utav hvorfor anlegget mitt låter så "elendig" når jeg bruker receiveren.

jeg har koblet mitt anlegg sånn jeg får det beste fra både stereo og hjemmekino. og når jeg spiller av musikk(stereo 2.1) låter alt supert, vokal og bass er sånn det skal være.

men med en gang jeg bypasser forforsterkeren og kjører film via receiveren(surround) skjer det noe. stemmer låter mørkt, musikken i filmer låter feil(klarheten forsvinner), så virker det litt som jeg mister litt dynamikk/punsh/dypbass i bassen når det er heftige lfe spor. lydbilde blir lite. nå er jeg litt amatør på dette med hva EQene i receiveren gjør. en har jo alt mulig "tull" en kan justere på hehe.

så her en dag bestemte jeg meg for og gjøre alt manuelt i receiveren(surround). ja det tok litt tid men herregud hvor mye bedre det ble, vertfall hos meg. jeg fikk alt jeg savnet med og gjøre dette. greit jeg savner litt og ha dynamic eq på lave volum, og då tenker jeg på bassen. men stemmer i filmer og alt det andre er jo forferdelig for og sette det litt på spissen.

er det noen andre som har gjort alt manuelt i receiveren? eller ikke? hva instillinger bruker du i ditt oppsett?
    Sist endret av petter__t; 03-21-2017 kl 19:00

Jeg gjør alt manuelt i pc-en, så det teller kanskje ikke. Men jeg må bruke målinger sammen med ørene når jeg korrigerer. Det er ganske håpløst å treffe rett uten.
    Justerer heller ingenting over 150hz. Der har jeg løst alle problemer akustisk i stedet. Skal man justere oppover krever det mye mer innsikt om man skal bedrive annet enn generelle nivåhevinger/senkinger

Resultatet ser noe slikt ut:

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Frekvensrespons begge høyttalere uglattet.jpg
Visninger:	46
Størrelse:	50.5 KB
ID:		124108

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Waterfall.jpg
Visninger:	47
Størrelse:	78.0 KB
ID:		124109

Ganske gammel måling dette her men. Må få lagret noen bilder av de nye. Ser bedre ut i tidsdomenet nå
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Hei Petter
    Lurer litt på hva du mener med å sette opp systemet manuelt? Hvordan fant du feks delay ( avstand) til de ulike kanalene? Tok du bare fysisk avstand? Hvordan kom du frem til crossover? Sliter litt med samme tonaliteten i senteren min også.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Lignende tråder

1. Et liv uten Audyssey Dynamic EQ - går det?
    By Brummund in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 04-23-2012, 16:39
  2. Audyssey Dynamic Volume
    By runefalk in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 03-05-2011, 13:57
  3. Bruker dere "dynamic EQ" og "dynamic volum"?
    By Zeek in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 2
    Siste melding: 11-11-2010, 23:33
  4. Audyssey MultEQ Pro Kit
    By Razor in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 11
    Siste melding: 11-25-2009, 20:36
  5. Svar: 8
    Siste melding: 12-26-2008, 19:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder