Kalibrere LG 55UB850V

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrere LG 55UB850V

Hei!

Jeg har gått til anskaffelse av en LG 55UB850V, og gleder meg stort til å ta den i bruk!

Jeg har ikke særlig tekniske kunnskaper når det gjelder tv, og lurer på om jeg bør be butikken kalibrere tven før jeg henter den (skal hente den i ettermiddag). Jeg har googlet litt og blant annet lest litt her inne på forumet, og da kommer det frem at kalibreringen bør skje hjemme, speiselt siden jeg skal ha tven i stuen hvor det er mye dagslys, men finnes det en fullverdig måte å stille inn tven på uten kalibreringsverktøyet til butikken? Finnes det noen generelle innstillinger som er å anbefale til denne tven, eller må den kalibreres med proff verktøy?

Finnes det noen anbefalte innstillinger hadde jeg satt pris på om noen kunne delt de med meg, eventuelt komme med synspunkter på hvilken fremgangsmåte som er å anbefale (kalibrere i butikk etc).

» Recommended settings TV’s LG 49UB8500, 55UB8500 (49UB850v, 55UB850v Europe)

Kan dette være en god pekepinn på hvordan det bør stilles inn?

På forhånd takk!

Tonynord
    Sist endret av tonynord; 02-17-2015 kl 11:32

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tony,

Velkommen til forumet. Vil anbefale deg å kalibrere selv via innebygde test bilder som ligger under ekspert1 modus(Bildeveiviser III) denne gir deg nok et bedre resultat enn kalibrering i butikk da du får justert for dine lysforhold å ikke butikkens... Oppsettet av tvn klarer du enkelt selv da LG nye WebOS er svært enkel å sette opp første gangen. Skal du hente ut mer fra denne så må den proff kalibreres hjemme hos deg etter at TVn er brukt i noen uker. Å skrive av er ikke noe vits da disse skjermene ilag med alle andre skjermer varier fra skjerm til skjerm og ingen har 100% like lysforhold hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt Vis post
    Hei Tony,

Velkommen til forumet. Vil anbefale deg å kalibrere selv via innebygde test bilder som ligger under ekspert1 modus(Bildeveiviser III) denne gir deg nok et bedre resultat enn kalibrering i butikk da du får justert for dine lysforhold å ikke butikkens... Oppsettet av tvn klarer du enkelt selv da LG nye WebOS er svært enkel å sette opp første gangen. Skal du hente ut mer fra denne så må den proff kalibreres hjemme hos deg etter at TVn er brukt i noen uker. Å skrive av er ikke noe vits da disse skjermene ilag med alle andre skjermer varier fra skjerm til skjerm og ingen har 100% like lysforhold hjemme.
    Hei rs_banditt, og tusen takk for svar!

Da skal jeg prøve å kalibrere selv via den innebygde testen. Var feil med leveransen til den lokale Expert butikken i dag, så får ikke tven før tidligst i morgen, men sansynligvis på torsdag. Gleder meg!

Lignende tråder

1. Ny tv: LG 55UB850V - Spørsmål rundt den.
    By lcdnorway in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 01-07-2015, 09:01
  2. Kalibrere 4K tv???
    By ronny44 in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 09-24-2014, 19:53
  3. Kalibrere tvn min
    By shield in forum Generell video
    Svar: 1
    Siste melding: 08-01-2011, 15:01
  4. Kalibrere tvn min