Hjelp til kalibrering av UE65HU8205XXE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kalibrering av UE65HU8205XXE

Hei, jeg har akkurat gått til innkjøp av UE65HU8205XXE til fordel for min 2009 modell pioneer kuro. Ja, galskap vil mange si, men jeg gjorde det likevel. Jeg har kalibrert etter tips i denne artikkelen TEST: Samsung UE65HU8505 - Tek.no. Bildene jeg får ved å se film på denne kontra pioneer skjermen er fantastiske. Kanskje ikke den samme sortheten, men likevel. De er sylskarpe.

Så kommer spørsmålet; er det noen andre som har erfaringer med denne skjermen eller 8505 modellene? Tips til optimal kalibrering? Jeg har forsøkt å kalibrere den ene porten hvor jeg har apple TV, men da er også de andre inngangene kalibrert likt. Er det noen måte å kalibrere inngangene hver for seg? Når det kommer til alternativer som kinosvart som jeg ser tek.no har satt på lav finner jeg den ikke. Kan den hete noe annet? Filmmodus får jeg ikke redigert under modusen "film".

Takk for innspill

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gratulerer med ny tvhåper den gir deg mange gode timer.

Hva har du brukte og kalibrer med?du har jo AVS HD709 som er gratis.du har Spears & Munsli.
    Har du noe ala I1 display pro?ellers er det vel å få den proff kalibrert.

Så samme modelen inne på elkjøp.skarp var den men måtte nesten ha trynet opp i skjermen for og se hvor skarp den var.sortheten likte eg ikkje på den,men var jo seff i en butikk så kan jo ikkje sammelignes når man har den hjemme.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måten å få ut potensialet i denne skjermen er proff kalibrering hjemme hos deg for dine lysforhold og din skjerm. Alt annet er å lure seg selv Å skrive av gir som oftest mer feil enn korrekt resultat er min erfaring.

Har målt flere skjermer(Samsung) som var skrevet av før kalibrering og alle var faktisk bedre totalt sett urørt i FILM modus. Det hjelper lite å skrive av hvis den som er kalibrert skjermen drar mot blått(tek.no eks) i gråskala og din drar mot rødt noe som er helt vanlig dette gir helt feil gråskala bla.
    Hvis en proff kalibrering innebar å kun skrive av tall så ville det vært en svært enkel jobb. Men det ligger i sakens natur siden en kalibrering som regel tar 2-4 timer at en ikke bare skriver av
    Det beste er å sette TV i Film modus og justere lys,kontrast og farge(via test bilder)+tint(via blått test filter) for rommet ditt resten står urørt før profilert måleutstyr kommer på banen(spyder holder ikke pga lav fargenøyaktighet).

4. Liker TorTorden, shield har likt denne posten

Lignende tråder

1. UE65HU8205XXE
    By Main in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 02-09-2015, 16:24
  2. hjelp til Kalibrering
    By Villa123 in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 5
    Siste melding: 10-04-2011, 17:12
  3. Hjelp til kalibrering av 2 stk sub
    By Øyvind&Julianne in forum Kalibrering/tweaking