Måle frekvensrespons i rom? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja dette er jo bare helt "rått" - er nok stort å få oppleve det oppsettet til 8x12 Tom
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for meget hyggelige tilbakemeldinger Hvor stort det er å oppleve dette skal jeg ikke si noe om, men vanskelg er det ikke. Åpner gjerne dørene for en lytt på et ganske godt-lydende stereoanlegg. Tror jeg fortsatt har litt å gå på lydmessig, selvom det ikke vil vise seg som målemessig bedre

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som lurer på å ta turen til 8x12Tom, gjør det. Det er en svært spennende tur. Det er ikke sikkert at dette er lydidealet for deg, men da vet du det helt skkert. Rommet til Tor føles ikke overdempet i det hele tatt. Demet ja, men altså ikke overdempet. Men når du står under akustikktiltaket under taket, den brua han har, Der der det dødt.

Anlegget og rommet til Tor er min nye referanse, det er det beste anlegget/rommet jeg har hørt noen gang, uansett pris og det er bare å ta av seg hatten og jakka for det han har fått til. Men den lyden er nok ikke for alle.

Jeg har etter turen tatt ned hele rommet, og målt og brukt 14dager på å sette opp rommet igjen. Hver enkelt ting som står i rommet nå, er plassert slik at lyden skal være best mulig. Jeg har også målt hver eneste absorbent og diffusons tiltak jeg har her. Og resultatet kom. Det låter mye bedre her enn det har gjort tidligere. Men det er nok ikke mer enn halveis så godt som hos Tor. For å få det bedre så må jeg nok bytte ut hele anleget. Men siden det låter såpass greit her nå så gjør jeg nok ikke det.

Det jeg lærte fra turen til Tor er at, man skal ha kraftig absobsjon i førsterefpunktene. Jeg har nesten 4dobblet tykkelsen etter turen. Men jge har brukt nøyaktig samme antall plater i rommet. Så de tiltakene jeg har gjort er mye kraftigere, men det er ferre tiltak/plasser de er satt opp enn før.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Frekvensrespons i ny leilighet
    By lurer in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 12-14-2009, 02:20
  2. Svar: 23
    Siste melding: 06-10-2009, 00:04
  3. Svs=usannsynlig frekvensrespons?
    By CNK in forum Kalibrering/tweaking