4 Subwoofere ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4 Subwoofere ?

Jeg har i dag 2 stk subbere av type SVS SB-13 Ultra og disse fungerer svært bra. Jeg leker med tanken på og kjøpe 2 til men leser mange plasser at subbene bør være like over hele fjøla men jeg ser flere som ikke legger særlig vekt på dette in real life. Vil jeg få frekvensproblemer om jeg har 2 ulike på bakveggen i hvert hjørne ? Jeg har lyst til å holde meg til SVS men ikke nødvendigvis være bundet av samme modellen.

De to subbene jeg eventuelt kjøper vil self være samme modeller og type.

Noen innspill ?

4 Subwoofere ?-dual-20svs-sb-2013-20ultra-1-jpg

4 Subwoofere ?-dual-20svs-sb-2013-20ultra-1-jpg

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe problem å bruke 4 suber. Du har en større kalibreringsjobb foran deg,men er du tålmodig nok kommer du nok i mål.
    Har selv vært med og testet 4 suber i et oppsett.
    Hvor stort er rommet ditt?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studiene til Weltsi og Harman Int. viser at fire suber er bedre enn to. Det jevner ut responsen. Å sette suber bak i rommet kan gjøre at du føler de (kommer ann på), men fungerer det ikke og heller ikke f.eks på sideveggene pekende mot lytteren, kan du i verste fall stacke de på toppen av de andre.

Andre typer suber vel bare være positivt da de kan ha bedre kvaliteter på andre områder, men annet prinsipp kan gi annen fase og da kreves det justering. Med andre ord kan det være noe mer krevende.

Jeg bruker selv tre suber for øyeblikket i hjemmekinoen. To like og en av annen type. Kommer nok også til å skaffe meg en nr. fire etterhvert som igjen blir et annet prinsipp enn de andre. Med en Behringer eller miniDSP så skal integrering gå fint.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også stacke dem oppå hverandre og lage en slags linearray. Det er noen her på forumet (Flageborg) som pleier å gjøre det. Han sier det gir skikkelig brystkasse-trøkk som flytter hårrota.

Jeg har aldri prøvd dette selv i et lite rom (som en stue), men vi gjør det jo hele tiden i PA-bransjen for å kaste lengre og (mer) retningsbestemt.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Du kan jo også stacke dem oppå hverandre og lage en slags linearray. Det er noen her på forumet (Flageborg) som pleier å gjøre det. Han sier det gir skikkelig brystkasse-trøkk som flytter hårrota.

Jeg har aldri prøvd dette selv i et lite rom (som en stue), men vi gjør det jo hele tiden i PA-bransjen for å kaste lengre og (mer) retningsbestemt.
    Jeg har dette selv, men stacket to og to. Det er 4x epik empire. Det får synet til å svikte om det er ønskelig
    Fikk hjelp av fFlageborg med kalibreringen.

Lignende tråder

1. 2 subwoofere?
    By nataz in forum Høyttalere
    Svar: 15
    Siste melding: 07-29-2009, 18:29
  2. 2 subwoofere
    By Haugen in forum Høyttalere
    Svar: 12
    Siste melding: 11-12-2007, 18:33
  3. Subwoofere
    By NoiseThaMan in forum Høyttalere
    Svar: 33