Problem med DVE.....igjen.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med DVE.....igjen.....

Heisann! Fikk min DVE i går, gledet meg stort til å pusle med denne. Ble igrunn bare skuffet. Rakk ikke så mye,men sliter fælt med blå,rød,grønn instillingene. Har en Infocus 5700 og en H/K DVD25 i oppsettet.
    Problemet: Skulle stille inn blått først, tok det på Color i menyen. Men jeg fikk aldri hele bildet til å bli helt blått hele veien. Sto at du skulle se 6 svarte firkanter og resten blått, men det fikk jeg ikke helt til. Og i rødt ser jeg jo noen kanter rundt endel røde "bokser", ble aldri helt rødt. Med mindre jeg øket rødt til 100! Da ble alt rødt. Samme gjaldt blå og grønn.

Er det meningen at man skal se kun fargen i en helhet,uten noen kanter eller tegn til streker mellom "boksene"?

Vært fint om noen hadde noen tips eller erfaringer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problem med DVE.....igjen.....

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Heisann! Fikk min DVE i går, gledet meg stort til å pusle med denne. Ble igrunn bare skuffet. Rakk ikke så mye,men sliter fælt med blå,rød,grønn instillingene. Har en Infocus 5700 og en H/K DVD25 i oppsettet.
    Problemet: Skulle stille inn blått først, tok det på Color i menyen. Men jeg fikk aldri hele bildet til å bli helt blått hele veien. Sto at du skulle se 6 svarte firkanter og resten blått, men det fikk jeg ikke helt til. Og i rødt ser jeg jo noen kanter rundt endel røde "bokser", ble aldri helt rødt. Med mindre jeg øket rødt til 100! Da ble alt rødt. Samme gjaldt blå og grønn.

Er det meningen at man skal se kun fargen i en helhet,uten noen kanter eller tegn til streker mellom "boksene"?

Vært fint om noen hadde noen tips eller erfaringer.
    Dersom du ikke har det, kjøp det siste Hjemmekino Spesial i din lokale bladkiosk. Der har Gorm/HiFil laget en enkel DVE-guide som skal være grei å følge....

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott guide, som tar ut og beskriver de tingene man trenger å justere på DVE, men det besvarer kanskje ikke direkte det som blir spurt om...

dersom du har en kontroll for Colour, juster den noenlunde i blått før du justerer hver farge enkeltvis, blått først. gå så tilbake til colour og finjuster med blått bilde. kontroller hver fargekontroll etter hverandre. dersom grønt ikke blir spot-on har det liten betydning. Og nei, det er ikke meningen at hele bildet skal bli uniformt, man vil uansett se at det er ruter der.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Burre!
    Ok, forklarte en hel del det der faktisk. Kunne jo sitti til evigheten og tilbake før det aldri ble helt sånn jeg trodde det var meningen.
    Men dette hjalp en god del, og skal ile hjem etter jobb for å finstille mer!
    Takker så meget!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Guide i Hjemmekinospesial er god ja.
    Se også eventuelt her:
    http://www.audioholics.com/techtips/...ntialsDVDr.php

Særlig bra er justeringen av brightness ved hjelp av en lighter og et hvitt ark. Hihi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •